Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Românii, cei mai pregătiți și informați șoferi din Europa cu privire la condusul pe timp de iarnă, conform unui studiu Goodyear

Goodyear a sondat opinia șoferilor din opt piețe europene cu privire la comportamentul de condus pe timp de iarnă,  cu scopul de a analiza atitudinea, percepțiile și obiceiurile acestora. Sondajul a adresat respondenților o serie de întrebări cu privire la experiența acestora de condus, cunoștințele pe care le dețin despre anvelope și despre legislația locală. Conform rezultatelor studiului Goodyear, românii sunt cei mai pregătiți șoferi din Europa pentru sezonul rece.

Procentul șoferilor români care au înțeles beneficiile și diferențele dintre anvelopele de iarnă și cele all-season a fost de 79%, semnificativ mai mare decât în alte țări europene. Țări precum Franța și Italia au raportat cunoștințe mult mai scăzute, fiind de acord că știau diferența dintre cele 2 tipuri de anvelope în 56%, respectiv, 69% din timp. În Marea Britanie, procentul a scăzut la doar 34%.

De asemenea, conform sondajului, 76% dintre șoferii români au trecut de la anvelopele de vară la cele de iarnă o dată cu schimbarea anotimpului. Șoferii români sunt printre cei mai puțin predispuși să folosească același tip de anvelope pe tot parcursul anului – doar 18% dintre participanții la studiu au declarat că nu au nevoie de anvelope speciale de iarnă pentru zonele unde locuiesc. Dintre țările europene, doar Luxemburg și Polonia au avut rezultate similare, multe alte țări folosind anvelope all-season sau chiar de vară pe tot parcursul anului.

În mod semnificativ, acest aspect a variat în funcție de kilometrajul anual realizat de șoferi. 73% dintre românii care conduc sub 10.000 km pe an au schimbat anvelopele o dată cu schimbarea anotimpului, procentul crescând la 86% pentru cei care conduc peste 72.000 km pe an.

Șoferii români, cei mai atenți la reglementări atunci când călătoresc în străinătate

73% dintre șoferii români au declarat că verifică reglementările privind anvelopele atunci când călătoresc în afara țării. De acest procent s-a apropiat doar Polonia, unde șoferii o fac în 66% din timp. În Spania, 38% dintre cei ce conduc verifică astfel de informații, iar în Marea Britanie aproape jumătate dintre șoferi.

Studiul Goodyear: Atitudinile șoferilor pe timp de iarnă a analizat și percepția asupra diferitelor condiții meteo. Perspectiva de a conduce la temperaturi sub zero grade este mai înspăimântătoare pentru șoferii români decât cea a condusului pe zăpadă, ploaie sau ceață, -34% dintre aceștia declarând că se simt inconfortabil să conducă în condiții de polei, iar 9% refuză complet să conducă în astfel de condiții. În schimb, 48% dintre românii chestionați se simt foarte comfortabil atunci când conduc pe zăpadă. Singurii șoferi din Europa care s-au declarat mai încrezători au fost cei din Luxembourg.

Totuși, 7% dintre românii care au participat la studiu au declarat că nu ar conduce niciodată pe zăpadă sau în condiții de ceață, fapt ce sugerează că există o parte a populației ce este intimidată șă conducă în anumite condiții meteo, chiar dacă majoritatea rămâne complet indiferentă. Cifrele sunt în concordanță cu restul țărilor europene, deși în ceea ce privește Italia, un procent impresionant de 19% dintre șoferi nu ar conduce niciodată în condiții de polei  sau ceață.

Alegerea anvelopelor corecte în funcție de necesități

Șoferii se pot bucura de aderență mai bună și încredere atunci când aleg anvelope de iarnă, precum Goodyear UltraGrip Performance+, cu o serie de caracteristici care sporesc siguranța și performanța pe vreme rece. Astfel, românii își pot păstra încrederea atunci când conduc pe vreme nefavorabilă. Tehnologia Winter Grip de la Goodyear prezintă un nou amestec de compuși care oferă o elasticitate îmbunătățită a cauciucului la temperaturi scăzute pentru a spori aderența pe zăpadă și gheață. 

Zăpada este prinsă în rizurile benzii de rulare (fantele subțiri care taie transversal benzile de rulare ale anvelopei), formând un fel de gheară sau crampon, ce ajută anvelopa să adere la zăpadă. Un efect similar apare în cazul unui bulgăre, când zăpada proaspătă și cea deja existentă se îmbină.

Alte inovații, cum ar fi Traction Protect Technology, permit ca forțele de frânare să fie transformate mai bine și mai ușor în aderență, reducând distanțele de frânare pe carosabil uscat sau umed, cu până la 1,5 m. De asemenea, tehnologia a fost declarată ca fiind „foarte recomandată” în cadrul unui test ÖAMTC2.

În concluzie, studiul a arătat că șoferii aleg opțiuni diferite pentru condiții nefavorabile de vreme, majoritatea românilor trecând de la anvelopele de iarnă la cele de vară, iar unii alegând opțiuni all-season.

Pentru șoferii care locuiesc într-un climat european cu diverse condiții meteorologice pe tot parcursul anului, anvelopele UltraGrip Performance+. Pentru șoferii care locuiesc într-un climat european cu diverse condiții meteorologice pe tot parcursul anului, anvelopele UltraGrip Performance+ reprezintă cea mai bună opțiune, considerând și numărul șoferilor care raportează niveluri ridicate de anxietate, fapt care ar trebui sa determine o mai mare conștientizare cu privire la anvelopele certificate pentru utilizarea pe timp de iarnă. Goodyear UltraGrip Performance+ se folosește în mod ideal când apar temperaturi sub 7 oC, oferind șoferilor aderență și tracțiune excelente, după cum o demonstrează rezultatele obținute în urma testelor de profil.

Articole similare

Ad