Deși a întârziat să apară, iarna a sosit și a adus cu ea condiții meteorologice dificile pe drumurile din Europa. Acest lucru prezintă provocări speciale pentru transportul de mărfuri. Nu este necesar doar să se pregătească tractorul pentru iarnă, ci și remorca. Experții de la Kögel Trailer GmbH au compilat cele mai importante sfaturi pentru companiile de transport, companiile de logistică și șoferi, astfel încât aceștia să se poată aventura pe drumuri cu încredere.
Companiile de transport care operează în sezonul rece trebuie să își pregătească flota pentru condiții dificile, acordând atenție sporită anvelopelor, sistemelor de frânare, iluminatului, instalațiilor electrice și caroseriei.
Toate vehiculele trebuie echipate cu anvelope de iarnă marcate cu simbolul alpin (un munte cu un fulg de nea), conform cerințelor legale din anumite țări europene. Este esențial ca adâncimea benzii de rulare să fie de cel puțin 4 mm, iar presiunea aerului din anvelope să fie verificată și ajustată regulat. În acest sens, utilizarea sistemelor de monitorizare a presiunii poate ajuta la menținerea siguranței.
Sistemele de frânare trebuie să fie perfect funcționale. Conductele, discurile și garniturile de frână necesită inspecții regulate pentru a preveni uzura excesivă, mai ales pe drumuri alunecoase. De asemenea, amortizoarele și sistemele de suspensie trebuie să fie verificate, deoarece condițiile de iarnă pot afecta stabilitatea vehiculului.
Iluminatul este crucial în sezonul rece. Toate luminile, inclusiv cele din spate, indicatoarele și stopurile, trebuie să funcționeze optim și să fie curățate de zăpadă sau gheață pentru a asigura o vizibilitate maximă. Instalațiile electrice, inclusiv cablurile și conexiunile, trebuie izolate și sigilate pentru a preveni scurtcircuitele cauzate de frig și umiditate.
Platformele de încărcare și caroseria necesită, de asemenea, atenție. Acoperișurile remorcilor trebuie să fie stabile și rezistente, capabile să suporte greutatea zăpezii, iar prelatele trebuie sigilate pentru a preveni infiltrațiile de apă. Este obligatoriu să se îndepărteze stratul de gheață și zăpadă de pe vehicule înainte de deplasare, pentru a preveni accidentele. Încuietorile și balamalele ușilor trebuie întreținute și lubrifiate cu produse hidrofobe pentru a evita blocarea acestora în frig.
Adoptarea acestor măsuri preventive ajută companiile de transport să își desfășoare activitatea eficient și în siguranță, protejând vehiculele, șoferii și ceilalți participanți la trafic. Investiția în întreținerea periodică și utilizarea tehnologiilor moderne contribuie la optimizarea performanței flotei pe timp de iarnă. Atelierul propriu de remorci Kögel din Burtenbach oferă o verificare de iarnă pentru remorci, care include toate verificările necesare și reparațiile sau înlocuirile corespunzătoare.
Atelierele din rețeaua de ateliere Kögel sunt, de asemenea, echipate optim pentru acest serviciu. Siguranța tuturor participanților la trafic este prioritatea lor principală. Inspecția amănunțită și optimizarea remorcii dumneavoastră joacă un rol important în acest sens. Desigur, atelierele autorizate KÖGEL oferă, de asemenea, toate verificările legale necesare în conformitate cu inspecția generală (HU), evaluarea siguranței (SP) și reglementările privind prevenirea accidentelor (UVV).
Pentru că am intrat în noiembrie, vă reamintim că din 2021 Franța s-a alăturat țărilor în care este obligatorie echiparea vehiculelor cu anvelope de iarnă sau cu lanțuri ori „șosete“ de zăpadă, între 1 noiembrie și 31 martie, dacă traversați anumite localități din zone muntoase (Alpi, Corsica, Masivul Central, Masivul Jura, Pirinei, Masivul Vosge, adică în 34 de departamente din țară).
Dacă în primul an de la apariția legii încălcarea prevederilor nu a fost sancționată, nu la fel se va întâmpla în această iarnă, așa cum avertizează Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR).
Reamintim că un vehicul greu de marfă de tip N2, N3, dacă circulă fără remorcă sau semiremorcă, poate:
• să aibă cel puțin două lanțuri (sau dispozitive antiderapante detașabile echivalente);
• să fie echipat cu cel puțin 4 anvelope de iarnă, montate pe cel puțin două roți de direcție și cel puțin două roți motoare. Dacă vehiculul are mai multe axe directoare, este vorba de roțile directoare ale sistemului principal de direcție.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit