Printre invitatii la evenimentul organizat de Ambasada Frantei la Bucuresti pentru posibilii investitori francezi in Romania s-a numarat si Nicolas Maure, presedinte director general Automobile Dacia si director general Grup Renault Romania.
Acesta a amintit ca producatorul francez este prezent la noi din 1968, cand a semnat cu guvernul de atunci un acord de licenta si a inceput sa se produca la noi modelul Renault 12, iar azi are aici o fabrica de autoturisme, o uzina mecanica (pentru motoare, cutii de viteze si componente ale sasiului) si un centru de inginerie pentru gamele Logan, Sandero si Duster. In total este vorba de o investitie de peste doua miliarde de euro. In plus, in centrul industrial Renault sunt locati doi dintre furnizorii sai de componente, Faurecia si Valeo, 30% din furnizori sunt in Arges si in afara de ei exista in tara, mai ales in Transilvania, multi altii.
Dar, desi a atins un nivel inalt de integrare, aproape de 80% pentru autovehicule si 60% pentru partea mecanica, Renault cauta inca noi investitori, pentru materiale plastice, alternatoare-demaroare, arcuri se suspensie si alte componente care inca nu se produc sau se produc prea putin in Romania. „Deci inca e loc pe piata si va incurajez sa luati legatura cu noi pentru a exploata aceste oportunitati“, le-a declarat Nicolas Maure oamenilor de afaceri francezi prezenti la eveniment.
In plus, compania are si 80 de dealeri Renault, Nissan si Dacia si a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 4,6 miliarde de euro, in conditiile in care intreaga piata de automotive de la noi s-a ridicat la circa 10 miliarde de euro. Grupul Renault se mai poate mandri cu o contributie de 3% la PIB-ul Romaniei si de 10% la exporturile noastre. Peste 90% din autovehiculele produse la Mioveni se vand in strainatate, ceea ce, pe de o parte, e foarte bine, dar, din perspectiva pietei interne, rezultatele se mai pot imbunatati, deoarece aceasta are potential. In total, grupul are la noi o cota de piata de 38%.