Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Salariile șoferilor cresc în Franța

În Franța, conflictul privind creșterile salariale în transportul rutier s-a încheiat cu un acord semnat de asociațiile patronale (FNTR, OTRE, TLF și CNM) și sindicatele CFDT, CFTC, CGT și Snatt-Cfe-Cgc, în timp ce sindicatul FO/UNCP nu a semnat acordul. În timpul negocierilor, FNTR și OTRE propuseseră o creștere salarială de 6%, în timp ce TLF a oferit 5,7%, în ambele cazuri începând cu 1 ianuarie 2023. Sindicatele au respins aceste propuneri, deoarece majorările nu reflectau creșterea costului vieții.

Așadar, FNTR și OTRE s-au relansat cu avansarea majorării de 6% de la 1 decembrie 2022 și cu angajamentul unei noi întâlniri în 2023 în cazul în care salariul minim interprofesional SMIC – care în Franța a crescut deja cu 8% în octombrie 2021 – va crește în continuare de la 1 ianuarie 2023. Propunerea a fost acceptată de aproape toate sindicatele, care reprezintă majoritatea lucrătorilor. FO/UNCP se opune, deoarece majorarea se încadrează în domeniul de aplicare a salariului minim, iar acordul nu include a 13-a lună de plată.

Această reevaluare salarială face parte dintr-o creștere mai generală a costurilor transportului rutier de mărfuri în Franța. Potrivit CNR, între septembrie 2021 și septembrie 2022, costul combustibilului a crescut în medie cu 16% pentru cei care folosesc camioane diesel, în timp ce creșterea a fost de 47% pentru cei care folosesc vehicule pe gaz natural. Celelalte elemente prezintă o creștere medie de 6%.

Articole similare

Ad