Guvernul Olandei vrea să accelereze intrarea pe piață a camioanelor grele cu alte tipuri de propulsii, inclusiv cu hidrogen, și de aceea a instituit o schemă de subvenționare pentru mai multe stații de alimentare și pentru achiziția de vehicule (în medie 20-25 pentru fiecare stație, astfel încât să se creeze în același timp și cererea, și oferta), care pot circula pe distanțe lungi fără emisii de gaze de eșapament Inițial vor fi alocate 22 de milioane de euro, estimate ca fiind suficiente pentru 5-10 locații și camioanele asociate, și schema de subvenționare se preconizează că se va aplica de la începutul lui 2024.
Industria de transport a primit pozitiv această inițiativă, așa cum afirmă asociația de transport și logistică TLN, care crede că provocarea va fi ca infrastructura să se extindă și mai repede.
Și Europa prevede că trebuie utilizat mai mult hidrogen în transporturi și că trebuie construită o stație de alimentare cu hidrogen de-a lungul autostrăzii la fiecare 100-150 km și în nodurile urbane majore, în întreaga UE. În prezent în Olanda există 14 stații de alimentare cu hidrogen, dar nu toate sunt echipate pentru camioane grele, ceea ce constituie o barieră în calea investițiilor în camioane cu hidrogen. Și, pentru că sunt puține astfel de camioane, nu este atractiv să se deschidă stații de alimentare cu hidrogen.