În 2022 au fost înmatriculate 408 de autobuze şi autocare noi, în creştere cu 31% faţă de anul precedent, potrivit informaţiilor Direcţiei Reglementări Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule (DRPCIV) din cadrul Poliţiei Române.
Solaris este lider de piaţă în topul producătorilor de autobuze, cu 74 de unităţi înmatriculate, detronând Mercedes-Benz, care în 2022 ocupă doar poziţia secundă, cu 67 de unităţi. Poziţia a treia este ocupată de Otokar, cu 64 de autobuze (o parte dintre cele interurbane figurează oficial ca second-hand, fiind achiziţionate de pe stocurile dealerilor din Turcia). Urmează Temsa pe locul al patrulea, cu 36 de unităţi, Karsan şi BYD, cu câte 29, MAN (19), Iveco (15), producătorii români Turcento şi Pacific Tur, cu 14 şi respectiv 12 unităţi, SOR şi Eurobus, de asemenea cu 12 vehicule. Restul producătorilor care au vândut maşini noi anul trecut figurează cu mai puţin de 10 unităţi.
Achiziţiile de autobuze interurbane şi autocare noi au fost foarte puţine, în condiţiile în care importurile de vehicule second-hand s-au menţinut la un nivel ridicat.
Achiziţiile de vehiculele noi sunt depăşite cu mult de importurile de autobuze şi autocare rulate făcute de operatorii privaţi, care se orientează în continuare către maşini vechi şi foarte vechi.
Nu mai puţin de 1.090 de autobuze şi autocare second-hand din Uniunea Europeană au fost înmatriculate pentru prima dată în ţara noastră în intervalul ianuarie-decembrie 2022, faţă de 854 în 2021 (+22%). Lider de piaţă la importul de vehicule rulate este, ca în fiecare an, Mercedes-Benz, cu 312 unităţi (+18%), urmat de Setra (186 unităţi, -14%), Irisbus (120, +51%), Berkhof (73), MAN (73), VDL (50), Volvo (44) şi alţii. Din păcate, de la o primă vedere se evidenţiază şi câteva flote foarte vechi, de 20+ ani.
Alte 739 de autobuze şi autocare au fost tranzacţionate pe piaţa internă în 2021, faţă de 569 în anul anterior (+30%), transportatorii români orientându-se şi aici cu precădere spre mărcile germane.