Holon Mover, noul brand al grupului Benteler, a prezentat în Las Vegas pentru prima dată la Consumer Electronics Show (CES) 2023, noul său vehicul de transport autonom și complet electric. Vehiculul este primul motor autonom din lume construit la standarde auto – cu alte cuvinte, un lider în materie de siguranță, confort de rulare și calitate a producției. Holon Mover funcționează în mod autonom și cu o viteză maximă de 60 km/h (37mph). Are o autonomie de aproximativ 290 de kilometri (180 de mile).
Holon Mover este interesant prin faptul că nu respectă tendințele anterioare și nu încearcă să iasă în evidență cu un design ultramodern și futurist. Este adevărat că vehiculul cu două axe nu este plictisitor, dar acest lucru se datorează faptului că microbuzele cu o singură ușă și fără șofer nu fac încă parte din peisajul stradal.
Holon Mover a încheiat un parteneriat cu compania de transport Hamburger Hochbahn pentru a testa vehiculul, dar a reușit să obțină și un acord cu furnizorul de mobilitate Beep din SUA, care va fi responsabil pentru implementarea primelor vehicule, al cărei profil principal este de a opera taxiuri direcționale cu conducere autonomă.
Vehiculul atrage atenția prin designul asimetric și combină funcționalitatea maximă la o valoare ridicată de recunoaștere. Totodată, a fost proiectat cu un concept generos din punct de vedere al spațiului, poate transporta în același timp până la 15 pasageri, astfel reduce decalajul dintre conceptele de transport personal și public. De asemenea, confortul scaunelor ușor decalate oferă un sentiment de intimitate, în același timp respectă toate cerințele de siguranță. Microbuzul poate găzdui utilizatorii pe scaune cu rotile, având o rampă automată pentru a ajuta pasagerii cu handicap să urce și să coboare.
Cu toate acestea, Holon Mover nu are scaunul șoferului, fiind capabil de conducere autonomă de nivel 4. Totodată, poate naviga cu ajutorul senzorilor externi, al camerelor și al senzorilor în mișcare. Oriunde va merge micul microbuz, Holon Mover nu va polua mediul înconjurător, deoarece este echipat cu un sistem de propulsie electric. Acesta poate parcurge 290 de kilometri cu o singură încărcare, ceea ce nu este o performanță deloc neglijabilă pentru un microbuz care se conduce singur.
Producția urmează să înceapă în SUA la sfârșitul anului 2025, după ce va fi supus unor serii de teste, este planificat să fie produs nu doar în străinătate, ci și în Europa și Orientul Mijlociu/Asia. Arhitectura deosebit de flexibilă a platformei ar putea fi produsă chiar și în versiuni mai mari, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru aplicații de marfă.