Terminalul de containere DP World din Southampton a obținut cel mai ecologic an din istoria sa în 2022, după ce a realizat o reducere de 55% a emisiilor nete de carbon din flota și instalațiile sale.
Southampton a devenit primul port din Regatul Unit care a eliminat complet motorina fosilă din operațiunile sale și a trecut la ulei vegetal hidrotratat (hydro-treated vegetable oil – HVO) în aprilie anul trecut.
„Vom utiliza HVO pe toată durata anului 2023 și, prin urmare, ne așteptăm la o reducere netă suplimentară de 35% a emisiilor de carbon din flota și instalațiile noastre până la sfârșitul anului, ceea ce înseamnă o reducere de 90% față de 2021. Această performanță de lider în acest sector arată angajamentul nostru de a ne juca rolul de a ajuta Marea Britanie să îndeplinească politica Net Zero 2050.”,
a declarat Steve McCrindle, directorul operațiunilor portuare DP World din Southampton.
În special, HVO este un combustibil durabil, biodiesel regenerabil permite reduceri de CO₂, nivelurile de oxid de azot, particule și monoxid de carbon.
Potrivit DP World, trecerea de la motorină la HVO în port economisește anual aproximativ 14.000 de tone de dioxid de carbon, echivalentul scoaterii de pe șosele a peste 8.000 de mașini de familie.
La un alt terminal din Marea Britanie, London Gateway, administrat tot de DP World, cea de-a patra dană, în valoare de aproximativ 424 de milioane de dolari, va crește capacitatea cu o treime atunci când va fi deschis în 2024. Primul tractor complet electric din terminalul din Marea Britanie fiind acum în funcțiune.
Combinat cu cifrele de la Southampton, acest lucru înseamnă că aproximativ 300.000 de camioane sunt scoase de pe drumurile britanice în fiecare an, economisind emisii și reducând congestionarea traficului. DP World prevede alte 1,2 miliarde de dolari pentru investiții în Marea Britanie în următorii 10 ani.