Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Terminalul de containere DP World din Southampton a obținut cel mai ecologic an din istoria sa în 2022, după ce a realizat o reducere de 55% a emisiilor nete de carbon din flota și instalațiile sale.

Southampton a devenit primul port din Regatul Unit care a eliminat complet motorina fosilă din operațiunile sale și a trecut la ulei vegetal hidrotratat (hydro-treated vegetable oil – HVO) în aprilie anul trecut.

„Vom utiliza HVO pe toată durata anului 2023 și, prin urmare, ne așteptăm la o reducere netă suplimentară de 35% a emisiilor de carbon din flota și instalațiile noastre până la sfârșitul anului, ceea ce înseamnă o reducere de 90% față de 2021. Această performanță de lider în acest sector arată angajamentul nostru de a ne juca rolul de a ajuta Marea Britanie să îndeplinească politica Net Zero 2050.”,

a declarat Steve McCrindle, directorul operațiunilor portuare DP World din Southampton.

În special, HVO este un combustibil durabil, biodiesel regenerabil permite reduceri de CO₂, nivelurile de oxid de azot, particule și monoxid de carbon.

Potrivit DP World, trecerea de la motorină la HVO în port economisește anual aproximativ 14.000 de tone de dioxid de carbon, echivalentul scoaterii de pe șosele a peste 8.000 de mașini de familie.

La un alt terminal din Marea Britanie, London Gateway, administrat tot de DP World, cea de-a patra dană, în valoare de aproximativ 424 de milioane de dolari, va crește capacitatea cu o treime atunci când va fi deschis în 2024. Primul tractor complet electric din terminalul din Marea Britanie fiind acum în funcțiune.

Combinat cu cifrele de la Southampton, acest lucru înseamnă că aproximativ 300.000 de camioane sunt scoase de pe drumurile britanice în fiecare an, economisind emisii și reducând congestionarea traficului. DP World prevede alte 1,2 miliarde de dolari pentru investiții în Marea Britanie în următorii 10 ani.

Parlamentul European, Consiliul și Comisia au stabilit un nou termen limită pentru sectorul rutier, astfel camioanele vor plăti pentru emisiile lor abia în 2027.

În luna iunie a anului trecut, Parlamentul European a aprobat anul 2025 ca fiind o dată limită, pentru ca transportul rutier să intre în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii.

Totul s-a schimbat în primul weekend din 2023, când cele trei organisme ale UE au ajuns la un acord privind sistemul de comercializare a certificatelor de emisii, cunoscut sub numele de ETS II.

Cu toate că termenul a fost prelungit, acesta s-ar putea extinde, chiar și până în 2028, dacă prețurile energiei vor fi excesiv de ridicate. Trebuie amintit că studiul „The Dawn of Electrified Trucking” arată că UE va trebui să investească aproximativ 1 miliard de euro până în 2025 în infrastructura electrică necesară.

„Ne bucurăm să vedem că negocierile din Parlamentul European au ținut cont de motivele noastre și au modificat poziția”,

a precizat Raluca Marian, directorul pentru Europa al Organizației Internaționale a Transportatorilor Rutieri (IRU).

În plus, prin acest acord intră în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii și vehiculele private.

Organismele europene au stabilit un plafon de preț pentru certificatele de emisii, împreună cu un mecanism care va garanta că acestea nu vor deveni prea scumpe, chiar dacă sunt sub nivelul maxim stabilit.