Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul serviciu vamal Smart Border Connect permite perioade de tranzit pentru mărfurile generale comparabile cu cele de dinainte de Brexit

Cu noul său serviciu vamal Smart Border Connect, furnizorul de logistică DACHSER oferă exportatorilor britanici un acces mai ușor la piața UE. Soluția logistică inteligentă simplifică și accelerează vămuirea și reduce astfel costurile de export.

În 2023, doar rețeaua europeană de logistică DACHSER a transportat mai mult de 64 de milioane de expedieri în Europa – fără frontierele pieței interne, ceea ce înseamnă fără vămuire și fără cheltuielile administrative și de reglementare considerabile aferente. Pentru țările membre ale UE, logistica de grupaj fără întreruperi în întreaga Europă pare cel mai natural lucru din lume. Cu toate acestea, de la ieșirea Regatului Unit din UE în urmă cu patru ani, nu mai este cazul. O provocare majoră pentru care DACHSER UK a dezvoltat acum propria sa soluție: Smart Border Connect.

„Smart Border Connect este o soluție personalizată pe care DACHSER a dezvoltat-o pentru a ajuta exportatorii britanici să minimizeze efectele Brexit-ului pentru clienții lor din UE. Datorită preclearance-ului, aceștia pot oferi acum piețelor lor țintă europene timpi de tranzit similari cu cei de dinainte de Brexit”, declară Alexander Tonn, COO Road Logistics.

„Smart Border Connect oferă un cadru pentru ca DACHSER să transporte mărfuri în numele clienților din Regatul Unit, în principal prin granița franceză și spre restul Europei – rapid, fiabil și fără probleme, gestionând totodată toate aspectele legate de vamă, taxe și impozite. Acesta este un mare avantaj pentru exportatorii britanici și îi ajută să își mențină competitivitatea față de concurenții lor europeni”, comentează Mark Rollinson, director general al DACHSER UK.

Curățarea prealabilă pentru a minimiza timpul de tranzit

Cele două opțiuni diferite de servicii Smart Border Connect – Connect40 și Connect42 – se bazează pe utilizarea Incoterms-ului DDP (delivered duty paid). Deoarece DDP face expeditorul responsabil pentru taxele de vămuire și TVA, clientul nu mai trebuie să plătească pentru a primi transportul. Mărfurile pot fi apoi livrate în liberă circulație, la fel ca un transport intern, și integrate perfect în rețeaua europeană a DACHSER, cu conexiunile sale la toate țările UE – fără nicio creștere a timpului de tranzit sau a efortului administrativ. Serviciile nu asigură doar plecări zilnice din fiecare colț al Regatului Unit, ci și o conexiune rapidă către toate destinațiile din UE.

„De când am introdus Smart Border Connect, am înregistrat o creștere a cererii din partea clienților existenți și noi deopotrivă. Mulți au decis să adopte DDP Incoterms pentru expedierile lor pentru a beneficia de timpii de tranzit ai DACHSER, care sunt cei mai scurți de pe piață”, adaugă Mark Cosgrove, Sales and Commercial Manager pentru Regatul Unit și Irlanda. Potrivit lui Alexander Tonn, „Smart Border Connect nu prezintă interes doar pentru Regatul Unit, ci și pentru țările terțe – de exemplu, pentru integrarea unor țări suplimentare din afara UE, precum Elveția și Norvegia.” Situația va deveni cu adevărat interesantă atunci când DACHSER își va integra și mai strâns domeniile de activitate Logistică europeană și Logistică aeriană și maritimă, cu scopul de a oferi o soluție globală de grupaj door-to-door. „Cu Smart Border Connect în setul de instrumente, aceste cunoștințe au potențialul de a apropia și de a eficientiza piețele de creștere vechi și noi din întreaga lume”.

GXO Logistics, cel mai mare furnizor de servicii logistice contractuale dedicate din lume, a anunțat că alături de Datasparq, a implementat cu succes soluții de inteligență artificială care au contribuit la creșterea eficienței, la generarea de economii de costuri și la reducerea impactului asupra mediului prin optimizarea rutelor de transport.

„Clienții aleg GXO nu numai pentru expertiza noastră logistică de clasă mondială, pentru depozitarea și flota de transport, ci și pentru tehnologia inovatoare de top pe care o implementăm în întreaga noastră rețea. Continuăm să investim în soluții tehnologice de neegalat pentru a ne servi mai bine clienții, ajutându-i să își sporească eficiența și productivitatea, precum și să își atingă obiectivele ESG. Prin implementarea continuă a inteligenței artificiale, avem acum și mai multe oportunități de a adăuga valoare pentru clienții noștri prin îmbunătățirea tuturor aspectelor nevoilor lor logistice – de la sortare la colectare, ambalare și transport.”,

a declarat Gavin Williams, director general al GXO, Marea Britanie și Irlanda.

GXO Logistics și Datasparq, furnizorul inovator de servicii end-to-end de inteligență artificială și știință a datelor, și-au început colaborarea în 2021 și au aplicat tehnologii de ultimă generație pentru a dezvolta instrumente personalizate de optimizare a traseelor pentru clienți, inclusiv pentru principalul retailer din Marea Britanie, Iceland.

În numele Iceland, GXO operează patru centre de distribuție în trei intervale de temperatură și deservește peste 1.100 de magazine la nivel național. De asemenea, Islanda acoperă o rețea complexă de peste 50 de milioane de kilometri pe an și a beneficiat în mod semnificativ de aplicarea inteligenței artificiale.

Retailerul GXO a reușit să reducă distanța parcursă de la depozit cu peste 900.000 de kilometri pe an, scăzând consumul cu peste 25.000 de litri de motorină și reducând emisiile de carbon cu peste 720 de tone. Acest lucru a permis șoferilor GXO să se concentreze pe activități cu valoare mai mare, ceea ce a dus la îmbunătățirea productivității și satisfacției profesionale.

„Iceland a fost primul retailer alimentar la nivel internațional care s-a alăturat Climate Pledge, un angajament de a fi cu zero emisii nete de carbon până în 2040. Reducerea la minimum a kilometrilor parcurși pe drum și a consumului de combustibil în întreaga noastră flotă, fără a sacrifica serviciile excepționale pentru clienți, reprezintă o prioritate de top pentru noi, în timp ce lucrăm pentru atingerea acestui obiectiv. Cu puterea noilor tehnologii, cum ar fi inteligența artificială, și parteneriatele puternice cu GXO și Datasparq, suntem cu un pas mai aproape de un viitor mai sustenabil.”,

a declarat Steve Pennington, director al lanțului de aprovizionare Iceland.

GXO utilizează inteligența artificială pentru a revoluționa operațiunile sale de depozitare, colaborând cu o serie de furnizori, precum soluția Operator Eye de la Körber. Compania are un angajament puternic pentru implementarea AI în scopul îmbunătățirii eficienței automatizării, preciziei prelevării și timpului de procesare, în timp ce asigură siguranța și bunăstarea angajaților săi.

Totodată, GXO se evidențiază în industrie prin investiții în automatizare, generând aproximativ 30% din veniturile sale din soluții automatizate, în comparație cu media industriei de 8%. În primul trimestru al anului 2023, compania a înregistrat un nou record în implementarea tehnologiilor operaționale, înregistrând o creștere din totalul tehnologiilor și soluțiilor automatizate de 64% față de anul precedent.