Pentru prima oara, Dacia include in oferta o cutie de viteze robotizata cu cinci trepte, denumita Easy-R, care asigura un confort sporit in utilizare datorita transmisiei fara pedala de ambreiaj. Easy-R va fi disponibila in lunile urmatoare pe modelele Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway.
La randul sau, modelul Duster se prezinta la Salonul de la Frankfurt cu o serie de noutati menite sa aduca un plus de dinamism si sa accentueze caracterul robust al acestui vehicul emblematic pentru marca Dacia.
Noua transmisie este disponibila pentru motorizarea TCe 90 CP si asociata cu sistemul Stop&Start, asigurand un comportament dinamic inca de la turatii joase. In plus, consumul inregistrat este de numai 4,9l/100km, iar nivelul emisiilor de CO2, de 109g/km, este comparabil cu cel corespunzator unei cutii de viteze manuala.
Easy-R asigura astfel o utilizare comoda datorita solutiei tehnice care elimina pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de actionare electromagnetic (pilotat de un calculator), care asigura debreierea, schimbarea vitezelor si actionarea ambreiajului in locul soferului. Aceasta are doua moduri de functionare: Drive sau Manual (Impulsional).
In modul Drive, schimbarea treptelor de viteza este realizata de calculator, pe baza informatiilor referitoare la conditiile de rulare, cum ar fi turatia motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al soferului etc. In modul Manual/Impulsional, soferul decide singur momentul schimbarii treptelor de viteza.
In cazul in care este necesara o accelerare energica, transmisia automat intr-o treapta inferioara si furnizeaza astfel cat mai rapid performanta maxima disponibila (kick down). Ea poate retrograda cu pana la doua trepte de viteza pentru a beneficia astfel de toata puterea motorului. Pozitia Drive permite un control optim al deplasarii vehiculului la viteza foarte redusa. Prin ridicarea pedalei de frana, vehiculul avanseaza sau se deplaseaza inapoi cu viteza redusa fara a fi necesara actionarea pedalei de acceleratie. Aceasta functie faciliteaza manevrele la viteza mica (in parcare) si permite stabilizarea masinii in rampele cu inclinare redusa, completand astfel sistemul Hill Start Assist. Cutia de viteze robotizata ofera un consum si emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Intrucat sistemul de actionare nu este solicitat decat in momentul schimbarii rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decat cel inregistrat de o cutie automata traditionala.
Cutia de viteze robotizata Easy-R a fost supusa unor teste intense pe bancurile de probe, care au insumat 130 000 de ore. Este de remarcat si faptul ca toate cutiile de viteze robotizate Easy-R sunt supuse controlului la iesirea de pe linia de asamblare.