Pe 19 octombrie, Mercedes-Benz a anuntat, in cadrul unei conferinte de presa organizate la Berlin, rezultatele "Efficiency Run 2015", desfasurat la inceputul lui iulie, si al carui scop principal a fost sa demonstreze ca nu doar motorul, ci configurarea camionului in ansamblu influenteaza consumul de carburant si implicit emisiile de noxe.
Partenerii de test ai producatorului german au fost companiile DB Schenker, Große-Vehne si Elflein, iar inginerii Dekra au supravegheat indeaproape si parcursul camioanelor, si alimentarile cu motorina si au analizat rapoartele oferite de FleetBoard.
Testele s-au desfasurat in conditii reale – incarcatura reala, trasee pe care vehiculele celor trei firme le parcurg in mod obisnuit – iar camioanele pregatite special si camioanele din cele trei flote au mers pe aceleasi rute, aproximativ in acelasi timp, parcurgand aceeasi distanta totala.
In cazul DB Schenker si Große-Vehne camionul de test a avut aceeasi configuratie cu "adversarul" din flota firmelor – Actros 1842 cu cabina L StreamSpace, motor OM 471 de 310 kW cu Top Torque si cutie de viteze G 211 – dar pentru Elflein Mercedes-Benz a oferit o Combinatie Lunga, cu autotractor Actros 1845, care s-a intrecut cu un ansamblu standard din flota firmei.
Camioanele testate de Große-Vehne au parcurs in medie 804 km/zi in perioada testului, ajungand in total la 4.020 km fiecare. Cel optimizat pentru test a inregistrat un consum total de 1.062 l, adica o medie de 26,4 l/100 km, iar cel din flota firmei, 1.231 l, adica o medie de 30,6 l/100 km. Cu alte cuvinte, pe distanta de test s-a obtinut o economie de 169 l de carburant, adica 4,2 l/100 km (13,7%).
Vehiculele operate de DB Schenker au parcurs 568 km/zi, adica 2.840 km in total fiecare, cu un consum de 785 l (camionul optimizat, care a avut deci o medie de 27,6 l/100 km) si de 894 l (camionul din flota companiei, cu o medie de 31,5 l/100 km). Diferenta totala de 109 l a reprezentat deci o reducere de 12,2%.
Iar ansamblurile folosite de Elflein au parcurs 856 km/zi, ajungand in total la 4.280 km, cu un consum total de 1.469 l (Combinatia Lunga, avand o medie de 34,3 l/100 km cu un volum suplimentar de 50% fata de o semiremorca standard) si de 1.187 l (camionul din flota firmei, cu o medie de 27,7 l/100 km). Cu alte cuvinte, desi camionul din flota firmei a avut un consum mediu mai mic, raportat la volumul total transportat rezulta o economie de 208 l, adica 17,5%, pentru Combinatia Lunga – inca o pledoarie in fata politicienilor care intarzie sa permita acestor ansambluri sa intre in legalitate in mai multe state europene.
Asa cum declara reprezentantii Mercedes-Benz, rezultatele testelor au fost chiar peste asteptari, dar este nevoie in continuare de eforturi comune ale producatorilor de camioane, de semiremorci, de anvelope etc. si ale politicienilor pentru a se ajunge la un transport cat mai economic si ecologic.