Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Step One Spedition testează primul eActros 300 din România împreună cu Penny

Mercedes Benz Trucks & Buses România a început testarea camioanelor electrice eActros în condiții reale de utilizare, alături de unul dintre clienții săi tradiționali, Step One Spedition. Beneficiarul este Penny România, parte a REWE Group. Testele cu Penny au început în noiembrie anul trecut cu primul eActros 300 ajuns în România, dar în prezent Mercedes-Benz Trucks derulează teste demo la clienți cu trei autocamioane, două modele eActros 300 și un eActros 400, acesta din urmă fiind carosat pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată. eActros 300 are o masă maximă autorizată de 19 t și este configurat cu trei pachete de baterii a câte 112 kWh fiecare, ceea ce asigură o autonomie de circa 300 km.

Primul Mercedes-Benz eActros 300 a ajuns în România în noiembrie anul trecut, când a intrat în operare în flota Step One Spedition, pentru operațiunile de distribuție la nivelul lanțului de magazine Penny Romania din București și zonele limitrofe.

Primul autocamion eActros are masă maximă totală autorizată de 19 t și poate atinge o viteză maximă de 89 km/oră. Camionul, propulsat de motoare electrice, poate fi încărcat de la o stație cu putere de până la 160 kW în puțin peste o oră, iar cele trei pachete de baterii, având o capacitate de stocare de 112 kWh fiecare, conferă o autonomie medie de 300 km.

Din 2039 Mercedes-Benz va produce exclusiv autovehicule electrice, iar din 2030 circa 60% din producție va fi reprezentată de modele cu propulsie electrică, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

Testul derulat cu Step One Spedition și Penny România este „un pas mic pe calea electrificării, care va fi urmat cu siguranță de alții, în perioada următoare fiind planificate și alte livrări de autovehicule electrice și începerea unor noi teste, mai ales că rezultatele obținute până acum sunt promițătoare”.

Pentru anul acesta sunt așteptate în țară și alte camioane electrice, care vor intra în teste la clienți diferiți, pe perioade de 3-6 luni. Obiectivul final este începerea comercializării modelului electric, pentru aceasta urmând să fie disponibile toate variantele de finanțare: leasing operațional (adică închiriere de la doi la șase ani) sau financiar. La finalul ciclului de viață al bateriilor, acestea trebuie însă întoarse la producător pentru reciclare, au precizat reprezentanții Mercedes-Benz.

Achiziția de camioane electrice trebuie susținută de stat

Step One Spedition deține o flotă de aproximativ 150 de camioane specializate pentru transportul produselor alimentare cu temperatură controlată și ambientală, în protofoliul companiei numărându-se branduri de renume din piața de retail și FMCG din România.

„Șoferii noștri sunt încântați de confortul oferit de eActros, care a fost folosit atât pentru transport regional, cât și pentru distribuție urbană în București. Autonomia obținută până acum a depășit așteptările, fiind de circa 370 km, mai mult decât cifrele avansate de producător”, a declarat Bogdan Dragomir, CEO Step One Spedition.

Concluziile testului urmează să fie trase în perioada următoare, pe baza datelor adunate de-a lungul întregii perioade de operare. Camioanele lucrează intens, 16.000-18.000 km pe lună fiecare, pe ruta Ștefănești-Buzău, Buzău-București și înapoi, tocmai pentru a se putea face o comparație cât mai bună atât în ceea ce privește disponibilitatea, cât și costul de exploatare.

Step One acordă o atenție deosebită transportului sustenabil și implementează permanent măsuri de reducere a impactului asupra mediului, printre care se numără achiziția exclusiv de autotractoare Euro 6, care sunt reînnoite la 4 ani cu modele de ultimă generație și implementarea programelor de optimizare a curselor, pentru diminuarea numărului de kilometri fără încărcătură și pentru utilizarea eficientă a vehiculelor, în vederea reducerii consumului de carburant.

Reprezentanții Step One speră însă ca statul român să introducă și la noi subvenții și măsuri care să facă atractivă achiziția de autovehicule electrice, mai ales că și clientul său, Penny România, este o companie care are în ADN‑ul său sustenabilitatea și care încearcă să își eficientizeze permanent operațiunile. Dar, pentru ca investiția în camioane electrice să se justifice din punct de vedere economic, este nevoie de sprijinul autorităților.

Articole similare

Ad