Cele mai recente informații arată că Bulgaria, Polonia și Cehia au cele mai periculoase drumuri din Europa pentru șoferii de camion.
Analizând datele din ultimii 10 ani, SNAP, cel mai important furnizor de plăți inteligente din industria de transport rutier de mărfuri, a stabilit o clasificare a drumurilor europene periculoase pentru șoferii de camioane, comparând rata medie anuală a coliziunilor mortale ale vehiculelor grele de marfă cu rețeaua rutieră totală a țării respective:
Clasament | Țara | Evaluarea riscului |
1 | Bulgaria | 369 |
2 | Polonia | 185 |
3 | Cehia | 162 |
4 | România | 162 |
5 | Lituania | 155 |
6 | Germania | 143 |
7 | Luxembourg | 137 |
8 | Slovacia | 121 |
9 | Marea Britanie | 118 |
10 | Portugalia | 118 |
Analiza plasează Bulgaria pe locul 1, cu mai multe coliziuni mortale de vehicule grele de marfă pe an decât Polonia și Cehia la un loc. 40% din toate coliziunile mortale ale vehiculelor grele de marfă din UE au avut loc în zonele rurale, ceea ce sugerează că dezvoltarea infrastructurii de siguranță rutieră trebuie să se extindă dincolo de autostrăzi.
„Am creat noul rating de pericol pentru a putea avertiza șoferii cu privire la cele mai periculoase drumuri pe care se circulă în Europa. Dar realitatea crudă este că nu există zone sigure. Toate drumurile de pe continent prezintă riscuri inerente, iar șoferii trebuie să fie în permanență rezistenți la schimbările condițiilor de conducere și la legile și reglementările din țară. Recomandăm conducătorilor auto să se familiarizeze cu legislația rutieră și cu traseul planificat înainte de a porni la drum. Majoritatea șoferilor de vehicule grele, în special cei care navighează prin Europa Centrală și de Est, vor fi obișnuiți să conducă pe distanțe excepțional de lungi, pe drumuri cu care sunt mai puțin familiarizați. Este posibil ca aceștia să nu cunoască cele mai bune locuri în care pot parca și să ia o pauză binemeritată de la condus. Acesta este motivul pentru care SNAP a dezvoltat aplicația Intruck, care prezintă peste 5.000 de stații de camioane, concepută pentru a ghida șoferii către locuri dedicate pentru odihnă și relaxare, astfel încât aceștia să își poată menține concentrarea pe drumul care îi așteaptă.”
a declarat Mark Garner, directorul general al SNAP.
Printre țările cu cele mai puțin periculoase drumuri pentru camionagii se numără Danemarca, Austria și Suedia. Aliniindu-se la constatările SNAP, Suedia militează în mod semnificativ pentru siguranța rutieră, implementând „Vision Zero” în 1997. Misiunea către zero decese și răniri grave cauzate de accidente rutiere a fost susținută de ONU, care a încurajat națiunile la nivel global să se angajeze să îndeplinească acest obiectiv până în 2050.
Pentru ca acest obiectiv să fie atins, este nevoie de o îmbunătățire a siguranței rutiere în întreaga Europa. În ciuda unei scăderi de 17% la nivelul UE a numărului de accidente mortale în timpul pandemiei, cifrele au început deja să crească și se preconizează că vor crește cu încă 10% în 2022.
Pentru o analiză aprofundată a clasamentului complet al SNAP și pentru o vizualizare a țărilor care găzduiesc cele mai periculoase autostrăzi din Europa, vizitați https://snapacc.com/hazardous-highways.