Desi multi sperau ca apele s-au linistit in ceea ce priveste aplicarea MiLoG, nemtii continua sa verifice firmele romanesti privind respectarea legii salariului minim pentru soferii care efectueaza operatiuni de incarcare/descarcare in Germania. Dupa mai multe firme mici si mijlocii controlate, a venit randul firmelor cu parcuri de sute de camioane, pentru care punerea la punct al unui astfel de dosar implica o munca titanica, cu costuri importante.
Controalele sunt cu atat mai minutioase, cu cat dupa 1 iulie formularul de completat pentru cursele de transport si soferii care urmeaza sa intre in Germania s-a modificat, fiind necesara completarea unui formular distinct pentru fiecare cursa de transport efectuata, care implica mult mai multa munca decat in prima parte a anului, cand majoritatea transportatorilor intocmea o lista cu toti soferii care ar fi putut face curse in Germania pe urmatoarele sase luni.
In acelasi timp, autoritatile germane au postat pe site-ul vamii instructiuni suplimentare privind conditiile in care diurna poate fi luata in calculul salariului minim. Printre altele se mentioneaza ca se accepta diurna ca parte din salariul minim, din care se deduce o anumita suma pentru mancare si cazare. Radu Dinescu, secretar general UNTRR, sustine ca „atunci cand se vorbeste de costuri de cazare pentru soferi pe teritoriul Germaniei implicit se pune problema daca aceasta tara mai accepta efectuarea perioadei de odihna saptamanala normala in cabina camionului, urmand exemplul Frantei si Belgiei. Germania preseaza Bruxelles-ul sa ia in discutie clarificarea Regulamentului 561/2006 sub amenintarea ca va interzice si pe teritoriul ei perioada de repaus saptamanal in cabina.”