Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 18 februarie-19 martie 2023, raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost de 8/92, exact ca luna anterioară și în continuare mult mai jos decât la final de 2022 (19/81).
Șase relații au înregistrat creșteri ale acestui raport, cele mai mari fiind cu Franța (de la 7/93 la 11/89), Italia (de la 27/73 la 31/69) și Ungaria (de la 8/92 la 12/88). Spania și Olanda s-au menținut la nivelul din luna anterioară, ambele cu un raport între mărfuri și camioane de 2/98. Iar scăderi au fost pe relațiile cu Austria (de la 6/94 la 3/97), Bulgaria (de la 5/95 la 4/96), Cehia (de la 6/94 la 3/97) și Polonia (de la 11/89 la 10/90).
Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt Italia (pe primul loc și în lunile anterioare), urmată la mare distanță de Germania (13/87) și Ungaria. Iar relațiile cu cel mai scăzut raport sunt, ca și în luna anterioară, Spania și Olanda, urmate de Austria și Cehia.
La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a fost, pentru a șasea lună consecutivă, în scădere, ajungând la 13/87, față de 17/83 în luna anterioară. O singură relație, Marea Britanie, a înregistrat o creștere, deși nesemnificativă, de la 3/97 la 4/96, iar alte două au avut raport constant: 12/88 în cazul Italiei și 26/74 în cazul Poloniei. Dintre celelalte relații, unde s-au înregistrat scăderi, cele mai mari au fost cu Austria (de la 19/81 la 9/91), Cehia (de la 20/80 la 13/87) și Franța (de la 11/89 la 4/96).
Țările cu cel mai mic raport dintre mărfuri și camioane la import sunt Franța și Marea Britanie, cu 4/96, iar țările cu cel mai mare raport sunt Bulgaria (43/57) și Polonia (26/74). Datele sunt puțin diferite de ceea ce am aflat de la managerii români de transport cu care am continuat să stăm de vorbă pentru a vedea cât de gravă este sau în ce măsură s-a mai rezolvat între timp problema lipsei de marfă. Ei au început să vadă o creștere de volume odată cu venirea primăverii, dar aceasta poate fi pusă pe seama faptului că firmele despre care vorbim fie lucrează în Comunitate, fie la intern. Or, barometrul Timocom din care reiese că volumele continuă să scadă este pentru curse cu plecare și sosire din/în România.