Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Incertitudine în 2023, dar un an sigur mai bun în 2024 pentru NOD

Andrei Teodorescu (NOD – Network One Distribution), a vorbit în cadrul Galei Tranzit Logistica, desfășurate pe 23 martie la București, în calitate de importator, despre evoluția vânzărilor din 2022 față de 2021, despre schimbările de strategie care au trebuit făcute din cauza situației globale, și mai ales a scumpirii transportului maritim din China, și despre perspectivele pentru 2023.

„Noi – dar cred că și piața în ansamblul ei – am început să simțim scăderea vânzărilor pentru diverse categorii de produse în trimestrul al doilea din 2022. Dar au fost și produse, ca mașinile de spălat și uscătoarele, pentru care vânzările au crescut mult. Acum așteptăm să vedem cum se termină primul trimestru din 2023.“ Stocurile NOD s-au menținut la un nivel bun, având în 2022 doar o creștere de 6% față de 2021, „și nu cred că vom avea probleme nici de acum înainte din acest punct de vedere“, mai ales că s-a reușit ca o parte din marfa transportată maritim dinspre China să se aducă acum din Turcia, din cauza tarifelor mari de transport containerizat. Tot din cauza acestora, produsele care au intrat în stoc în 2022 și nu s-au vândut încă sunt mult mai scumpe decât cele care intră acum, câtă vreme, așa cum ne amintim, anul trecut se ajunsese la circa 14.000 de euro pentru un container de 40′, iar acum tariful este de 2.500 de euro.

De la 2023 Andrei Teodorescu se așteaptă să fie un an caracterizat de incertitudine, în care se pot relua colaborările cu partenerii din China, „dar despre care nu pot spune dacă va fi mai bun decât 2022. Sunt însă convins că 2024 va fi mai bun.“

Articole similare

Ad