Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania are conectate 170.000 de vehicule

In urma cu cinci ani, Scania a introdus conectivitatea ca standard pe pietele din Europa. In prezent, clientii conectati din peste 50 de tari au acces la servicii prin care pot urmari si evalua performanta vehiculelor lor. In 2015 au fost adaugate aproape 70.000 de camioane si autobuze, iar acum numarul de vehicule conectate a ajuns la 170.000. In Romania sunt conectate 1776 de camioane.
„Pentru a-si imbunatati eficienta vehiculului si a reduce astfel costurile, clientii nostri vad din ce in ce mai mult oportunitatile date de conectivitate. Odata cu extinderea ofertei de servicii conectate, interesul este in cresterea utilizarii si in randul operatorilor de autobuze si autocare” declara Mattias Lundholm, directorul diviziei comerciale Scania Connected Services and Solutions.
 

Investitia Scania in conectivitate a fost demarata la inceputul anilor 2000, cand au fost lansate primele servicii digitale de Management al Flotei. La acea vreme serviciul se ocupa cu informatiile obtinute de la sistemele de management electronic al vehiculelor, care erau folosite pentru a analiza consumul de combustibil, uzura si, de exemplu, modul in care un sofer schimba treptele de viteza, franeaza si foloseste plaja de turatii a motorului. Aceste date au reprezentat baza pentru serviciul Scania Driver Training, mai tarziu suplimentat cu serviciul Scania Driver Coaching care, in prezent, sunt elemente principale in cadrul conceptului Ecolution by Scania. Folosind Ecolution by Scania, transportatorul poate reduce consumul de combustibil cu 10-15%, ceea ce pentru un vehicul de transport international, care parcurge cca 200.000 km/an, poate insemna o economisire de aproximativ 10.000 de euro.
Ateliere conectate Atelierele de service Scania au inceput sa foloseasca tehnologia de conectare pentru a citi de la distanta datele vehiculelor si sa efectueze o diagnosticare, pentru a reduce timpii morti din cadrul vizitelor planificate la atelier, precum si din cadrul service-ului de urgenta de pe sosea. Urmatorul pas in dezvoltarea comunicarii cu vehiculul este dat de service si intretinere, care se bazeaza pe folosirea specifica si stilul de conducere pe distanta parcursa, care este aplica in mod traditional in acest domeniu. Pentru Scania, dezvoltarea sistemelor electronice de control reprezinta o ramura de baza a activitatii sale, iar informatiile colectate de la vehiculele conectate le considera avantaj strategic. „Strategia a fost stabilita in timpul anilor '90 si a permis Scania sa lanseze, de exemplu, diverse sisteme care sa incurajeze soferii sa conduca in siguranta si sa faca economie de combustibil”, spune Lundholm.
Primul accesoriu de purtat din domeniu Spre finalul anului 2014, a fost introdus Scania Watch, care este primul dispozitiv de purtat din domeniul camioanelor: un ceas de mana prin intermediul caruia soferul poate vizualiza date despre vehicul, poate obtine informatii referitoare la condus si timpii de odihna, precum si despre starea fizica a acestuia. Prin dezvoltarea accesoriilor de purtat, Scania va simplifica viata de zi cu zi a soferului atat in timpul serviciului cat si in timpul liber. „Scania Watch este primul exemplu al dezvoltarii de servicii conectate, care extinde foarte mult comunicarea cu vehiculul si sistemele sale electronice. In viitor, transportatorii si soferii vor trebui sa apese doar doua butoane – unul pentru deblocarea telefonului sau tabletei si altul pe o iconita Scania – pentru a putea comanda orice, de la o vizita in atelier pana la mancare si alte servicii pentru urmatoarea oprire”, concluzioneaza Lundholm.

Articole similare

Ad