Camionul electric MAN eTruck a fost testat cu succes în nordul Suediei, în perioada decembrie 2022-martie 2023, în cadrul testelor anuale de iarnă desfășurate de constructorul german. Aproximativ 30 de ingineri de testare au înfruntat iarna polară cu frig extrem, îngheț, furtuni de zăpadă și doar câteva ore de lumină timp de aproximativ patru luni, pentru a pregăti noul MAN eTruck pentru producția de serie.
Camionul, care are o autonomie cuprinsă între 600 și 800 de kilometri, a demonstrat că funcționează fără probleme în condiții de gheață, zăpadă și temperaturi de până la minus 40 OC. Funcțiile de conducere, autonomia, încărcarea cu energie electrică și funcționarea sistemului de aer condiționat au fost monitorizate pe parcursul a mii de kilometri, în condiții metro extreme.
„Testele de iarnă au fost un succes. Inginerii noștri au pus practic noul eTruck la treabă zi și noapte, în cele mai dure condiții. Nivelul de maturitate al tehnologiei este extrem de ridicat, iar echipa de dezvoltare pregătește deja testele ulterioare, pentru a dezvolta un produs optim pentru trecerea la transportul rutier de marfă fără CO2”, a declarat Dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus.
Testele de iarnă au fost doar începutul unei serii de numeroase teste, care vor pune noul MAN eTruck la treabă până la lansarea sa pe piață. Bateriile trebuie să-și dovedească rezistența în orice situație, inclusiv în momentul expunerii la foc deschis, scufundare în apă și căderea liberă la sol, componentele individuale, precum și întregul vehicul trebuie să treacă teste de impact exigente, dar și măsurători de zgomot și teste de compatibilitate electromagnetică. În plus, noul eTruck va acoperi multe sute de mii de kilometri în funcționare continuă pe drumurile europene. Vor urma teste în zonele calde din sudul Spaniei, cu temperaturi exterioare mult peste plus 40 de grade și lumina puternică a soarelui, care încălzește componentele până la extrem și impune cerințe foarte specifice asupra controlului temperaturii bateriile, sistemului de management al încărcării cu energie și, de asemenea, componentelor grupului motopropulsor.