Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A doua platforma proprie, la Petresti

Dupa ce, de la intrarea pe piata romaneasca si pana in 2008, a operat doar in locatii inchiriate, iar apoi a deschis primul depozit propriu, la Dudestii Noi, furnizorul de servicii logistice FM Romania a inaugurat la inceputul lui mai cea de-a doua platforma logistica proprie, la Petresti (Dambovita). In prima faza au fost construite trei celule din cadrul proiectului, ce insumeaza o suprafata de 18.000 m2 – din totalul de 120.000 m2 de spatii clasa A – dedicati Cora.


Colaborarea dintre FM Romania si Cora a inceput in ianuarie 2006, iar aniversarea celor cinci ani a fost sarbatorita prin transferul operatiunilor retailerului, la inceputul acestui an, in „casa“ noua, la Petresti. Mutarea marfurilor a fost realizata fara a perturba activitatea lantului de hipermarketuri, fiind rezultatul a sase luni de munca in echipa.
Spatiul de depozitare pus la dispozitia Cora are 18.000 m2, structurat in trei celule care, datorita modularitatii, sunt independente functional, si in orice moment depozitul poate fi marit pana la maximum 120.000 m2.
Serviciile oferite catre Cora, ca, de altfel, si cele catre ceilalti clienti, nu se rezuma la depozitare, ci includ transport si co-packing, activitati care au un important aport  la cifra de afaceri inregistrata de companie in Romania. Depozitarea si activitatea de manipulare reprezinta 57% din veniturile obtinute, activitatea de transport intern, 40%, iar cea de co-packing, 3%. FM Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, din care opt milioane au fost contributia activitatii de transport. Pe langa cele trei platforme logistice – Bucuresti, Dudestii Noi si, mai nou, Petresti – FM Romania mai dispune si de doua hub-uri de distributie la Cluj si Bacau, pentru a acoperi cat mai eficient tot teritoriul tarii din punct de vedere al transportului. Tot pentru optimizarea activitatii de transport, pe langa cele 55 de trailere, compania asteapta livrarea a 20 de semiremorci frigorifice multi-temperatura.
Chiar daca dorinta fiecarei companii este de crestere de la an la an, pentru 2011 a fost bugetata o stabilizare a cifrei de afaceri, mai ales din cauza costurilor suplimentare generate de investitiile in platforma de la Petresti. „Asta am bugetat conservativ, dar ceea ce ne dorim este sa mai crestem macar cu 10%, iar pentru urmatorii ani, sa atingem 28 de milioane. Cresterea poate sa vina din orice domeniu, dar dorim sa ne deschidem mai mult catre logistica farmaceutica si automotive“, a explicat Catalin Olteanu, general manager FM Romania.
Depozitul de la Petresti, construit la standardele FM Logistic, are o inaltime de 14 m (12 m utili) si dispune de 14 rampe de incarcare. Echipamentele utilizate aici sunt Toyota, atat de tip reach-truck, cat si cu furca dubla, care pot incarca doi paleti, economisind astfel timp, avand in vedere suprafata spatiului de stocare.
Depozitarea se realizeaza pe sase niveluri (parter+cinci etaje). Parterul este rezervat manipularii marfurilor si picking-ului, operatiuni realizate manual, iar marfurile de la etajele superioare sunt manipulate cu ajutorul stivuitoarelor doar de operatorii care detin certificate ISCIR.
Cladirea este monitorizata in permanenta, prin-un sistem video interior-exterior si exista un singur punct de acces. „Suntem o companie «verde», care militeaza pentru indeplinirea tuturor conditiilor de mediu si protectie a acestuia. Cladirea este dotata cu sistem de iluminare conectat la senzori care sesizeaza gradul de luminozitate necesar si declanseaza iluminarea artificiala doar in momentul in care numarul de lucsi scade sub o anumita norma. Nu facem consum excesiv, ceea ce este atat in beneficiul mediului, cat si al costurilor clientilor nostri. In plus, apa calda este obtinuta prin intermediul panourilor solare“, a explicat Carmen Vasilescu, platform director Bucuresti-Petresti.
Depozitul dispune de un sistem WMS dezvoltat in-house, utilizat si in celelalte locatii. Pentru vizibilitatea marfurilor, sistemul FM este legat prin EDI de sistemul SAP utilizat de client.
Pentru a creste acuratetea livrarilor, in 2010, impreuna cu partenerii, FM a implementat RFID. „Prin terminalele radio se asigura trasabilitatea paletului din momentul in care intra in depozit si pana produsul ajunge pe raftul magazinului. Full radio este o tehnologie care are costuri mari, dar acuratetea pregatirii comenzii si gradul de satisfactie a clientului sunt mai importante“, a explicat reprezentantul FM Romania.

Romania, reper important pe harta FM Logistic
„Platformele FM sunt special construite pentru a fi utilizate in regim propriu, in functie de know-how-ul FM Logistic“, a mentionat Catalin Olteanu, referitor la calitatea constructiei.
„Prin accesul la know-how-ul echipei globale putem sa fim mai buni decat am fost ieri. Am decis sa construim in Romania si sa nu continuam in sistem de inchiriere, pentru ca avem o viziune pe termen lung, dorim sa crestem aici“, a completat acesta. Pentru a-si sustine strategia pe termen lung, FM a investit 15 milioane de euro in depozitul de la Petresti, capital ce va avea o perioada de amortizare de 15-20 de ani, in functie de evolutia pietei, potrivit general managerului FM Romania, dovedind astfel importanta tarii noastre pe harta FM Logistic.
Prin noul depozit, compania isi consolideaza pozitia in zona capitalei, implicandu-se in egala masura in viata economica locala. In zona Bucuresti-Petresti lucreaza aproximativ 250 de oameni, din care 65 pe platforma din localitatea damboviteana, 80% fiind forta de munca locala.

Expansiune catre farmaceutice pentru Bucuresti
In ceea ce priveste urmatoarea directie de dezvoltare, Catalin Olteanu a apreciat ca exista posibilitatea extinderii pe segmentul automotive si logistica pentru produse farmaceutice, prin intermediul Aexxdis FM Health Supply Chain. „Am reusit in Romania sa fim un varf de lance pe piata de pharma, incepand cu sanofi-aventis. Desi nu aveam expertiza, am reusit sa o acumulam foarte repede, cu ajutorul Aexxdis, divizia de pharma din corporatia noastra. In curand, pe langa parteneriatul cu sanofi-aventis, care se deruleaza deja de un an, vom mai avea si alti clienti din acest domeniu. Imi doresc foarte mult ca Romania sa devina un benchmark pentru FM in lumea logisticii de produse farmaceutice“, a completat Carmen Vasilescu.        

Articole similare

Ad
Ad