Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe oameni, nu pe solutii revolutionare

In cadrul sesiunii dedicate industriei automotive, gazduite de Eurolog, Adrian Pantiru, supply chain manager la Continental Automotive Romania, atrage atentia asupra faptului ca, desi viitorul sectorului se bazeaza pe automatizare, IOT si tot ce presupune industria 4.0, in Romania activitatea de logistica inca se sprijina in principal pe om. Mai mult, in conditiile in care se doreste o optimizare a costurilor in orice tip de intreprindere, cu atat mai mult in cea de productie, faptul ca la baza sunt oamenii aduce un plus de dificultate, in Romania ora de lucru din automotive costand, potrivit raportarii CE, 4,95 de euro, ceea ce nu lasa loc de nicio reducere de costuri, plafonul fiind si asa destul de scazut.
 

Insa in ceea ce priveste Continental provocarea principala din supply chain vine din receptionarea celor peste 14 milioane de componente pe zi si punerea acestora la dispozitia productiei, pentru a livra 42.000 de produse finite.

Continental Automotive, pentru care jumatate din venituri vine din sectorul de anvelope, are in prezent zece locatii in Romania, atat pentru productie, cat si pentru partea de dezvoltare. „Din unitatea de productie de la Timisoara, unde activez, 80% din volume sunt livrate pe piata europeana de automotive, iar 20% in intreaga lume“, a punctat Adrian Pantiru, completand: „in Romania, in 2013, lucrau 12,4 milioane de angajati (din care cei care produceau efectiv masina erau 2,6 milioane), respectiv 10% din forta de munca existenta atunci in Europa. In momentul de fata, exista in sector circa 230.000 de angajati in toata Romania, din care 18.000 apartin Continental.“

Cresterea pietei asiatice va avea impact asupra tuturor
Anul trecut au fost produse in toata lumea 94 de milioane de masini, respectiv 300.000 de masini fabricate zilnic. „In 2008 s-au produs 71 de milioane de autoturisme, dupa care in 2009 criza a adus o scadere de 13% in automotive si implicit relocarea unor parti de productie a subcomponentelor din zonele europene cu costuri mari in cele cu costuri mai scazute. Apoi, in 2010 piata si-a revenit, inregistrand un plus de 25% fata de anul precedent“, a punctat Adrian Pantiru, completand: „acesta a fost punctul de la care efectele incep sa se vada acum. Acea crestere a fost sustinuta cu eforturi financiare de catre toti jucatorii implicati in industrie, iar efectele se vad de doi ani incoace in disponibilitatea materiei prime pe piata.“ Apoi, piata s-a asezat undeva aproape de situatia de dinainte de criza, cu majorari de 3-5% in fiecare an.
In tot acest timp, Asia a scazut foarte putin in 2009, dupa care a inregistrat o crestere majora. „Din toata Asia, China a avut o crestere de volum si de cerere pe piata interna de 16% comparativ cu 2015. In momentul de fata a depasit din punct de vedere al capacitatii de productie 25 de milioane de masini, in vreme ce toata Europa produce 23-24 de milioane de autoturisme pe an.“ Adrian Pantiru este de parere ca aceasta crestere a pietei asiatice va avea impact asupra …

Articole similare

Ad