Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA solicită înfiinţarea a 11.000 de puncte de încărcare pentru camioane electrice până în 2025

Producătorii de camioane şi ecologiștii solicită, printr-un apel comun către UE, înfiinţarea a 11.000 de puncte de încărcare pentru camioane electrice în întreaga UE până în 2025, cu scopul de a ajunge la 42.000 de puncte până în 2030. Având în vedere că în prezent există „aproape de zero“ stații de încărcare specifice camioanelor în funcțiune, aceste obiective sunt ambițioase, dar necesare pentru atingerea obiectivelor Green Deal, spun asociațiile ACEA și T&E (Transport & Environment) în scrisoarea comună. De asemenea, alte 300 de stații de alimentare cu hidrogen pentru vehicule grele ar trebui să fie lansate cel târziu în 2025 şi un total de 1.000 până cel târziu în 2030.

Solicitarea comună vine înainte de revizuirea Directivei europene privind infrastructura combustibililor alternativi (AFID) din acest an.

ACEA și T&E îndeamnă CE să facă AFID potrivit pentru camioanele și autobuzele cu emisii zero, cu obiective obligatorii pentru infrastructură în toate statele membre UE, pentru operațiuni transfrontaliere fără probleme.

Camioanele electrice și cu hidrogen necesită o infrastructură specifică de încărcare și de realimentare, din cauza cererii lor ridicate de energie, dar şi de spațiu, parcare și acces. CE trebuie să răspundă acestor nevoi specifice în revizuirea AFID, asigurându-se că încărcarea și realimentarea sunt posibile la garaje, centre logistice, locuri publice din zonele urbane și de-a lungul coridoarelor de pe autostrăzi. „Industria noastră este pe deplin dedicată Green Deal și, prin urmare, transportului rutier de mărfuri neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050”, a declarat Martin Daum, președintele Consiliului de administrație al ACEA și CEO Daimler Truck AG. „Însă clienții nu vor investi în aceste vehicule decât dacă le pot realimenta cu ușurință pe măsură ce livrează mărfuri dintr-o țară în alta. Viitoarea revizuire AFID este o oportunitate pentru a ne asigura că lansarea infrastructurii și a vehiculelor cu emisii zero merg mână în mână.”

Viitorul este electric, chiar și pentru camioane, este de părere William Todts, director executiv la T&E. „E timpul ca UE să se trezească. E nevoie de înfiinţarea a cel puţin 10.000 de puncte de încărcare pentru camioane în următorii patru ani, în garaje, centre logistice și pe fiecare autostradă principală din Europa.”

Articole similare

Ad