După succesul înregistrat cu Actros F anul acesta, din noiembrie Mercedes-Benz Trucks începe producția Actros L, noul rege al uzinei din Woerth. Peste 50.000 de unități sunt deja comandate, patronii preferând acest model de top pentru a-și arăta aprecierea pentru șoferi, tot mai greu de pastrat în ultimul timp.
Cabina Actros L are 2,5 m lăţime și oferă un interior extrem de spațios. Podeaua dreaptă, posibilă graţie lipsei tunelului motor, creează o ambianță confortabilă, iar izolația fonică și termică, disponibilă numai pentru această cabină, au fost optimizate.
Poziția de condus a șoferului a fost coborâtă cu 40 de mm, după ce cercetările MB au relevat faptul că șoferii preferă să coboare scaunul cât mai mult, să îl culiseze cât mai în spate și să tragă coloana volanului către ei. Scaunul coborât al șoferului asigură o vizualizare foarte bună a șoselei, la care contribuie și parbrizul curbat spre lateral și înlocuirii carcaselor voluminoase ale oglinzilor retrovizoare cu monitoare înguste, un pic mai mari decât stâlpii de susținere a cabinei. Vizibilitatea este crescută și datorită iluminării pe LED atât la interior, cât și la exterior, farurile LED fiind echipare standard pentru Actros L. Iar din aprilie 2022, L va beneficia și de lumini de zi pe LED. De remarcat și noul design al farurilor.
Odată cu cabina L, Mercedes-Benz introduce și alte noutăți: la sistemul MirrorCam s-au păstrat camera și senzorii, însă brațele camerelor sunt mai scurte, pentru un unghi de vizualizare mai bun. De asemenea, s-a făcut un update al softului și s-a crescut rezoluția și contrastul imaginii, astfel încât vizibilitatea este mult mai bună în interiorul unei clădiri. Înainte dacă camionul dădea cu spatele și intra într-un depozit, șoferul nu vedea aproape nimic în monitoare. Noul MirrorCam va fi disponibil din aprilie.
O caracteristică nouă oferită standard pe noul L este indicatorul greutății pe axa față (pe axa spate există un senzor în cuiul de cuplare și se poate aproxima greutatea și pe axa spate). Mercedes-Benz a dezvoltat această funcție în urma discuțiilor de la Bruxelles de a introduce obligativitatea măsurării greutății pe axă fie la producătorii de camioane, fie în sarcina instituțiilor de control. În cele din urmă s-a renunțat ca producătorii de camioane să fie obligați să introducă o asemenea funcție, însă producătorul german a introdus-o, totuși, în standard pe noul L, dacă tot a dezvoltat-o.
Scaunele au huse noi, care rezistă la uzură și permite instalarea unor sisteme de ventilație și încălzire. O caracteristică despre care reprezentanții Mercedes-Benz consideră că va fi un punct atractiv pentru șoferi este salteaua suplimentară pentru banchetă, care poate fi luată acasă pentru a fi spălată când șoferul își pauza de o săptămână sau când pleacă în concediu. Salteaua suplimentară este oferită momentan doar pentru modelele L cu cabină GigaSpace, pentru cabinele StreamSpace și BigSpace urmând să fie introdusă abia din aprilie anul viitor, ca urmare a dificultății furnizorilor de a face față cererii actuale.