Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Adina Valean: „Vom cere evaluare de impact pe intoarcerea camionului in tara!“

Comisia Europeana critica doua dintre prevederile Pachetului Mobilitate 1, aratandu-se ingrijorata cu privire impactul asupra Mediului si in ceea ce priveste functionarea pietei interne. Potrivit Adinei Valean, comisarul european pe transporturi, Comisia va cere o evaluare de impact asupra masurii intoarcerii camionului in tara de origine si asupra restrictionarii transportului intermodal, urmand sa le corecteze printr-o legislatie ulterioara, daca va fi cazul.

In cadrul trilogului din data de 12 decembrie a.c., fortat de catre presedintia Finlandei, in urma caruia s-a ajuns la un acord asupra Pachetului Mobilitate 1, intr-o forma total defavorabila statelor aflate la granita UE, Comisia Europeana, prin intermediul Adinei Valean, si-a exprimat cateva rezerve cu privire la doua amendamente: intoarcerea camionului in tara de origine si restrictiile privind transportul combinat, cuprinse in propunerea raportorului S&D Ismail Ertug privind Accesul la piata si profesie (modificarea Regulamentelor CE nr. 1071/2009 si 1072/2009).
Cele doua amendamente au fost supuse unui vot in Colegiul comisarilor si, pentru ca exista suspiciuni ca cele doua amendamente invocate sunt in contradictie cu linia catre o neutralitate climatica, exprimata si asumata de catre noua Comisie Europeana condusa de Ursula von der Leyen prin asa numitul „Pact Ecologic“, s-a luat decizia de a cere o evaluare de impact, iar daca va fi cazul schimbarea legislatiei pentru a corecta erorile pe care aceste masuri ar urma sa le aiba. „Pe aceste doua masuri, respectiv intoarcerea camionului si restrictiile privind ultima parte a transportului combinat, s-a luat decizia de a face o evaluare de impact, asa numitul «Impact assesment». Ea trebuie facuta din mai multe punct de vedere, al efectelor asupra mediului – mai multe emisii de CO2, poluare fonica, congestie s.a.m.d., plus din punct de vedere al pietei interne, sa vedem daca nu cumva ele pot constitui bariere in functionarea corecta a pietei interne, Comisia avand in vedere liberalizarea acestei piete, nicidecum obstructionarea ei“, a afirmat, pentru Tranzit, Adina Valean, comisar european pentru transport. Daca in urma rezultatelor obtinute, se va dovedi ca cele doua masuri sunt in contradictie cu prevederile din Pactul Verde, Comisia Europeana va propune o legislatie de corectie. Noile norme vor trebui aprobate de Consiliu si Parlament, in calitate de foruri decizionale. „Avand aceasta evaluare de impact in spate, cele doua propuneri pot fi modificate sau chiar scoase. Sper eu aceste corectii, daca sunt de facut, sa le putem face pana la finalul anului 2020, insa este o munca de echipa, trebuie definite criteriile si vor fi mai multe D.G. – uri (n.r. – Directii Generale) implicate – MOVE (Mobilitate si Transport), CLIMA (Politici climatice) sau GROW (Piata interna)“, a mai punctat comisarul Valean pentru revista Tranzit.

Articole similare

Ad