Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană a publicat pe 19 februarie rezultatele celor două studii de impact în contextul Pachetului Mobilitate 1. Europarlamentul socialist-democrat Ismail Ertug, care a jucat un rol cheie la negocierile privind Pachetul, fiind promotorul mai multor măsuri adoptate, printre care și întoarcerea camioanelor, a declarat că raportul nu i se pare întocmit în mod obiectiv.

În opinia lui Ertug, organizațiile din estul Europei care au luat parte la studiul realizat de compania de consultanță Ricardo cu privire la întoarcerea camioanelor la fiecare 8 săptămâni aveau „un interes ca raportul să demonstreze că vor fi mai multe emisii de CO2 dacă nu există o restructurare masivă a pieței de transport“. Oficialul S&D a evidențiat alte lucruri pe care le demonstrează raportul, și anume că 50% din camioanele din țările membre din Europa de Est se întorc la sediul operațional o dată pe an. „Pentru anumite state membre, 80% dintre vehicule sunt permanent ieșite din țara în care sunt înregistrate. Aceste camioane cresc artificial capacitatea și țin prețurile jos“, a declarat Ertug. În plus, a mai spus acesta, sunt mulți factori care ar putea duce la o restructurare a pieței, cum sunt costurile pentru extinderea flotelor, care nu au fost luați în calcul.

În studiul publicat de CE se arată că obligația de întoarcere a vehiculelor ar putea duce până 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de dioxid de carbon (CO2) în 2023, reprezentând o creștere cu 4,6% a emisiilor internaționale de transport rutier de marfă.

In urma adoptarii cu majoritate de voturi a Pachetului Mobilitate in Parlamentul European, ieri, 8 iulie 2020, raportorii Henna Virkkunen, Ismail Ertug si Kate?ina Kone?ná au participat astazi, 9 iulie, la o conferinta de presa transmisa live, la care au evitat cu nonsalanta raspunsurile la intrebarile incomode puse de jurnalistii est-europeni.
Intrebat ce se va intampla daca rezultatul studiului de impact – derulat in prezent de Comisia Europeana in legatura cu intoarcerea camionului in statul de inmatriculare la fiecare 8 saptamani – va fi negativ, Ismail Ertug a declarat ca acest lucru nu este posibil. Fara sa vina cu o solutie sau un raspuns concret la intrebarea punctuala primita, respectiv ce se va intampla in urma studiului, Ertug a refuzat sa recunoasca faptul ca Pachetul ii favorizeaza transportatorii occidentali si ii discrimineaza pe cei estici, si, mai mult, a minimalizat pozitia tarilor care se situeaza impotriva noii legislatii, insistand ca, per ansamblu, Pachetul ar avea ca obiectiv bunastarea intregii Uniuni Europene.