Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Adina Vălean propune un Grup de lucru pentru a ajuta România să-și dezvolte infrastructura

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, i-a propus, joi, 11 februarie, premierului Florin Cîțu stabilirea unui Grup de lucru pentru România care să ajute la absorbția de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în contextul vizitei șefului Guvernului la Bruxelles.

Directoratul General din subordinea mea, DG MOVE, va oferi în mod continuu sprijin autorităților române, pe etape ale proiectelor. Acest grup de lucru va fi compus din reprezentanți ai aparatului tehnic din subordinea mea – DG Move -, experți în obținerea de finanțări, din finanțiști din instituții internaționale de profil, precum Jaspers sau Banca Europeana de Investiții. Din partea României, vom invita să participe reprezentanți ai ministerelor care se ocupă de transporturi, fonduri europene, finanțe, dar si manageri de proiect, șefi de companii naționale, șefi de agenții“, a explicat comisarul Adina Vălean pe Facebook.

Oficialul a mai spus că proiectele României, cele alese sau pe care le va alege, vor fi susținute încă de la stadiul de idee și pot fi ghidate administrativ în cele mai mici detalii.

Se clarifică astfel procesele și, prin consultări continue, în care toți cei interesați stau la aceeași masă, se pot evita erorile. „Sigur, experții europeni vor avea întotdeauna un rol consultativ. Romania își va stabili singura prioritățile investiționale si de dezvoltare a infrastructurii, de la Bruxelles noi nu putem decât să facilităm drumul ei către resursele financiare propriu-zise.“

Adina Vălean a exemplificat mecanismul prin ceea ce s-a întâmplat cu Polonia în urmă cu 8 ani, atunci când a fost în situația de a pierde cea mai mare parte a fondurilor dedicate proiectelor de cale ferată, mai ales din cauza întârzierilor mari la implementare. La fel ca și acum, Comisia Europeană a venit atunci cu inițiativa unui asemenea grup de lucru.

Lecția poloneză ne arată că în 2015 au avut aproximativ 150 de km de cale ferată refăcută sau nou construită, iar în 2018, 1620 de kilometri. În iunie, Polonia  avea absorbite prin CEF aproape 2,8 miliarde de euro pentru cale ferată. România are mare nevoie de sprijin administrativ pentru construcția de infrastructură. O să spun că am lucrat excelent anul trecut cu ministrul Bode și așa s-au deblocat multe proiecte care trenau de ani buni. Am de asemeni toată deschiderea pentru noua formulă guvernamentală“, a mai spus Adina Vălean.

Articole similare

Ad