Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amânarea taxei pentru camioane din Olanda este o lovitură pentru obiectivele climatice…

… consideră reprezentanții asociației de transport și logistică TLN, care estimează o pierdere de 750 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit folosiți pentru a face din transport un domeniu mai sustenabil. De aceea această industrie riscă să nu poată îndeplini obiectivele climatice.

Introducerea taxe pentru camioane a fost planificată pentru 2024, dar ministrul Cora van Nieuwenhuizen a anunțat că trebuie amânată pentru 2027.

Printre obiectivele climatice asumate de Olanda se numără un transport fără emisii în 30-40 de orașe, dar pentru îndeplinirea acestora industria de transport are nevoie de sprijinul statului, cu care a căzut de acord să se introducă această taxă și veniturile să se reîntoarcă la actorii din domeniu. Însă acum a venit brusc decizia amânării cu trei ani.

În prezent în Olanda sunt numai 160 de camioane fără emisii, iar pentru a asigura distribuția fără emisii în orașe din 2025 este nevoie de cel puțin 5.000 de camioane electrice, care costă fiecare de trei ori mai mult decât unul diesel. Și o parte din această diferență ar fi putut fi finanțată prin fondurile provenite din taxa pe camioane.

TLN consideră, deci, că decizia ministrului este una rea și că în acest fel guvernul nu se dovedește un partener de încredere, când tocmai de încredere și de claritate este nevoie pentru a se atinge țintele legate de climă.

Articole similare

Ad