Pe 12 ianuarie seara, Senatul Poloniei a adoptat un act care modifică Legea privind transportul rutier, Legea privind timpul de lucru al conducătorilor auto și alte legi ce privesc sectorul de transport, în conformitate cu propunerile actorilor din domeniu, așa cum arată un comunicat al asociație poloneze de transport și logistică TLP.
Printre modificările adoptate se numără și cele recomandate de Comitetul pentru Infrastructură din cadrul Senatului: modificarea numărului de locuri de parcare de care este nevoie la baza operațională a unei firme, de la jumătate la o treime din numărul de camioane licențiate, eliminarea propunerii de a mări cu circa 80% amenzile pentru nerespectarea regulilor și condițiilor din transportul rutier, impuse mai ales antreprenorilor, reinstaurarea principiului conform căruia, în relația cu angajații al căror timp de lucru este bazat pe sarcini și cu angajații ce primesc o sumă mică pentru orele suplimentare sau o sumă forfetară pentru munca pe timp de jumătate, orele de lucru nu sunt înregistrate, și introducerea unei perioade de tranziție de un an pentru firmele existente deja pe piață până când acestea sunt obligate să aibă numărul de locuri de parcare cerut de lege.
În plus, a fost adoptat amendamentul senatorului Jacek Bury care pune în aplicare propunerea TLP potrivit căreia, în perioada dintre intrarea în vigoare a legii și 31 mai 2022, transportatorul rutier internațional, în calitate de plătitor de contribuții la asigurările sociale, dacă raportează date incorecte ca parte a declarațiilor de decontare și a rapoartelor lunare, nu plătește contribuțiile la timp sau oferă explicații false instituțiilor abilitate, nu va fi răspunzător și nu va plăti taxe suplimentare și dobânzi pentru întârzierea plății taxelor dacă documentele relevante sunt depuse și contribuțiile sunt plătite corect până la 30 iunie 2022. Aceleași reguli se aplică și declarațiilor și plăților legate de veniturile șoferilor.
Propunerea va merge acum în Sejm-ul Poloniei, iar TLP speră că aceasta va aproba cât de curând modificările aduse de Senat. Dar tot guvernul va decide, deoarece el poate face recomandări majorității parlamentare. TLP speră însă ca amendamentele să nu fie anulate doar pentru că au fost propuse de doi parlamentari din opoziție, deoarece problemele economice ar trebui rezolvate dincolo de interesele de partid, mai ales când e vorba de un sector atât de important pentru PIB-ul țării cum este transportul.