LEKTRI.CO, unul dintre principalii jucători din domeniul mobilității electrice din România, a publicat cele mai recente date de piață despre mașinile electrice. Potrivit datelor, înmatriculările de vehicule noi au crescut cu 89% în august 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru demonstrează că, chiar și în lipsa subvențiilor de stat, predictibilitatea și prețurile corecte rămân factorii esențiali în alegerile șoferilor.
Potrivit datelor centralizate de LEKTRI.CO, au fost înmatriculate 1.335 de vehicule electrice noi (inclusiv 57 de vehicule comerciale ușoare – LCV) în august, reprezentând 6,11% din totalul înmatriculărilor de autovehicule noi.
„Observăm o continuă consolidare a pieței auto electrice din România. Chiar și fără programul Rabla, care anul acesta a fost amânat față de calendarul obișnuit, cifrele din august confirmă că există o cerere solidă. Estimăm că anul 2025 va încheia cu un nivel similar sau chiar peste cel din 2024, ceea ce confirmă maturizarea pieței locale de e-mobilitate.”, a precizat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

În august 2025, Hyundai Kona a ocupat primul loc în clasamentul înmatriculărilor, cu 298 de unități vândute, în timp ce Inster s-a clasat pe locul al treilea, cu 110 de unități. Tesla Model 3 s-a clasat pe locul al doilea, cu 176 de unități. În același timp, Ford Puma și Explorer au intrat în top cinci, în timp ce Dacia Spring a surprins negativ, cu doar 8 unități înmatriculate, coborând pe locul 28.
În primele opt luni ale lui 2025, numărul vehiculelor electrice a crescut cu 7.005 de unități, cu 7.929 de automobile noi și 924 radiate. Cu doar patru luni rămase până la finalul anului, sunt necesare 4.748 de înmatriculări pentru a egala nivelul din 2024. Previziunile indică faptul că cel puțin performanța de anul trecut va fi menținută. Rezultatele bune din august au propulsat Hyundai Kona pe locul al treilea în clasamentul anual, iar Hyundai Inster a urcat pe locul al șaptelea. Dacia Spring își păstrează conducerea, dar ar putea risca să piardă primul loc dacă vânzările rămân slabe.
La nivelul întregului parc auto electric din România, Dacia Spring rămâne cel mai popular model, cu vânzări de 19.146 de unități (reprezentând 32,9% din vânzările totale). Este urmat de Tesla Model 3 (5.528 de unități) și Tesla Model Y (3.623 de unități). Hyundai Kona a urcat pe locul patru în clasamentul general în ultimele luni, depășind Renault Zoe. La finalul lui august, parcul auto electric din România a ajuns la 58.235 de unități înmatriculate, inclusiv 50 de vehicule radiate în cursul lunii.
În paralel cu creșterea parcului auto, infrastructura de încărcare continuă să se extindă. Marii operatori precum Renovatio e-Charge, Eldrive, PPC Blue, E.ON Drive, Mol Plugee, EVConnect, Plugpoint, EvGoSmartCharge, OMV-Petrom și alții instalează în mod constant noi puncte de încărcare în fiecare lună, menținând ritmul constant de dezvoltare al României.











