Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“Ane Maersk” face escală la Hamburg

În dimineața zilei de 28 martie, “Ane Maersk”, primul mare portcontainer cu capacitate de metanol din lume operat de compania maritimă Maersk, cu o capacitate de peste 16.000 TEU, a acostat pentru prima dată la Eurogate Container Terminal Hamburg, în călătoria sa inaugurală din Asia spre Europa.

Industria maritimă globală adoptă sustenabilitatea, iar Maersk se află în prima linie prin introducerea unor nave mari pentru containere alimentate cu metanol, un combustibil verde. Nava “Ane Maersk” este prima de acest tip care utilizează metanol ca și combustibil și face o escală în portul Hamburg. “Sosirea lui “Ane Maersk” în Portul Hamburg subliniază progresul rapid al sectorului maritim către neutralitatea climatică. Ea reflectă angajamentul Portului Hamburg față de neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon”, a remarcat Axel Mattern, directorul general al Port of Hamburg Marketing.

Cu o lungime de 350 m și o lățime de 53,5 m, “Ane Maersk” are un nou design de navă, cu suprastructurile podului chiar în partea din față a prova. Acest lucru a fost necesar pentru a compensa pierderea spațiului de marfă din cauza rezervoarelor mai mari necesare. Metanolul are doar jumătate din conținutul energetic al petrolului fosil. Acest lucru înseamnă că este nevoie de aproximativ de două ori mai mult combustibil.

“Ane Maersk” funcționează în prezent cu bio-metanol ecologic, care emite cu aproximativ două treimi mai puține gaze cu efect de seră decât combustibilul fosil (petrol cu conținut foarte scăzut de sulf). Metanolul electronic produs pe cale sintetică ar putea reduce emisiile cu mult peste 90% în viitor. În prezent, sunt în curs de construcție uzine de producție de e-metanol – prima se află lângă Aabenraa, în Danemarca, chiar după granița cu Germania. Maersk va primi, de asemenea, e-metanol verde de la această linie de producție European Energy, care urmează să fie pusă în funcțiune în această vară.

Din cauza disponibilității încă limitate a metanolului verde la nivel mondial, “Ane Maersk” și navele sale surori pot funcționa, de asemenea, cu biodiesel sau cu ulei fosil cu conținut foarte scăzut de sulf, datorită tehnologiei de combustibil dual. Maersk mai are în pregătire încă 23 de nave noi capabile să utilizeze metanol (între 9000 și 17.000 TEU) până în 2027. Metanolul are avantajul de a fi netoxic și ușor de manevrat ca și combustibil marin. Nava “Ane Maersk” este utilizată în cadrul serviciului de linie Asia-Europa al Maersk (AE-7). Containerul va face escală în total în 14 porturi, în următoarea ordine Ningbo, Shanghai, Nansha, Yantian, Tanjung Pelepas, Colombo, Tanger, Felixstowe, Hamburg, Anvers, Londra, Le Havre, Tanger, Khalifa Seaport, Jebel Ali (Dubai), Ningbo. Cele 14 nave, cu capacități cuprinse între 15.300 și 19.100 TEU, au nevoie de 98 de zile pentru a efectua un voiaj dus-întors, deoarece serviciul evită Marea Roșie, inclusiv Canalul Suez, și Capul Bunei Speranțe.

Articole similare

Ad