Cererea de transport in Italia a scazut cu 70%, iar livrarile produselor alimentare si medicale esentiale sunt, asadar, in pericol. Acesta este strigatul dramatic de alarma pe care Anita il lanseaza intr-un moment cu dificultati economice grave in tara, arata publicatia Uomini e Trasporti. Asociatia italiana considera ca masurile de izolare, care au provocat o lipsa de lichiditate si o explozie a costurilor de transport, au condus companiile de logistica si transport catre pierderi, si chiar catre inchiderea activitatii. "Companiile specializate in transportul alimentelor proaspete, pe langa scaderea brusca a cifrei de afaceri, suporta costuri enorme datorate dezechilibrelor fluxurilor de trafic, curselor pe gol, timpilor de asteptare indelungati la fabrici si granite“, spune Umberto Torello , presedinte al Transfrigoroute Italia. „Nu putem continua sa oferim servicii de transport in absenta unui sprijin economic si financiar adecvat din partea statului.“
Potrivit asociatiei, masurile din decretul Cura Italia nu sunt suficiente. Subventiile de administrare pentru intreprinderi sunt, de asemenea, neglijabile, in timp ce scadenta ratelor de plata si a imprumuturilor ipotecare nu se asteapta a fi amanate pentru companiile mari. "Pentru a mentine viu sectorul, e nevoie de o terapie de soc care sa ofere lichiditati companiilor, pentru a echilibra pierderile uriase acumulate in aceste luni“, subliniaza Thomas Baumgartner, presedintele Anita. „Cerem, prin urmare, Guvernului, sa creasca in mod adecvat bugetul Ministerului Transporturilor, prevazut pentru companiile din Registru, pentru a garanta reducerea maxima a taxelor de autostrada deja acordate, si scutirea totala de plata pentru aprilie si mai. Solicitam, de asemenea, scutirea temporara de la plata accizelor la combustibilul diesel, neplata contributiilor la asigurarile sociale si interventii asupra costurilor feriboturilor.“
Lantul logistic angreneaza in prezent 1,5 milioane de oameni si, in mod obisnuit, produce 9% din PIB italian. Potrivit Anita, inchiderea multor companii, pe langa faptul ca are efecte catastrofale asupra ocuparii fortei de munca, ar pune in pericol oferta de produse de baza si recuperarea economica ulterioara starii de urgenta.