Padurile din Belarus reprezinta principala comoara nationala a tarii, iar prelucrarea lemnului este principala industrie a tarii, care include gatere si fabrici care produc placaj, mobilier, locuinte prefabricate si materiale de constructie si chibrituri.
Potentialul industriei din Belarus a produselor de larg consum depaseste cu mult cererea interna, iar Belarus este un exportator net in aceasta privinta. Peste 50 de tari importa produse din lemn din Belarus, in timp ce Belarus importa produse din lemn din 20 de tari.
Aici exista planuri de a reduce si mai mult cota importurilor de lemn pe piata produselor din lemn. Se iau unele masuri si pentru modernizarea si construirea de noi facilitati pentru intreprinderile de prelucrare a lemnului. Sprijinul este oferit atat de stat, cat si de investitori straini nou atrasi.
In 2019, Belarusul a finalizat constructia unei centrale energetice care prelucreaza deseurile de prelucrare a lemnului. Echipamentul a fost livrat din Turcia datorita calitatii sale inalte, a reputatiei de incredere a producatorilor, a costurilor rezonabile si a usurintei logistice.
De-a lungul anului, AsstrA a ajutat la constructia acestui site. Pentru proiect, echipamentul a fost incarcat in Istanbul, Turcia si descarcat in Pinsk, Belarus. In functie de dimensiunile incarcaturii, s-au folosit corturi standard, zone deschise si vehicule specializate. In total, 175 de vehicule de flota au fost implicate in proiect: 151 corturi standard si 24 camioane supradimensionate.
Clientul a ales AsstrA ca partener de transport, bazat pe prezenta stabilita a pietei si pe acoperirea globala a companiei, care a acoperit Turcia printr-un birou local de acolo. Referente excelente ale clientilor si partenerilor au fost un factor suplimentar.
Echipa AsstrA a planificat rute pentru optimizarea costurilor de transport si a timpului de tranzit. Potrivit lui Galina Grel, AsstrA Trade Lane Manager, proiectul a mers pe doua rute. „Primul a fost un traseu de transport rutier complet din Turcia prin Bulgaria, Romania, Moldova si Ucraina pana in Belarus. A doua alternativa a implicat trimiterea camioanelor cu feribotul din portul Haydarpasha, langa Istanbul, spre Odessa. De acolo au mers pana la Pinsk pe drum ”, a spus Galina Grel.
Clientul a contactat birourile AsstrA din Minsk, Brest si Istanbul 24/7. Datorita interactiunii bine coordonate, circumstantele neprevazute in timpul proiectului au fost rezolvate eficient si la timp, cu toate termenele de livrare indeplinite. Clientul a fost multumit de calitatea serviciilor si planifica o cooperare suplimentara pentru livrarea produselor finite. „In ceea ce priveste transportul de marfuri supradimensionate, proiectul a mers bine in ciuda provocarilor de forta majora. La sfarsitul lunii aprilie 2019, au inceput lucrarile de reconstructie la un pod pe ruta camionului de langa Pinsk. Tranzitul a fost necesar pentru a obtine autorizatii speciale in avans. A fost foarte complicat, deoarece nu a existat o ruta alternativa pentru marfa supradimensionata“, explica Julia Negodovich, Specialist in Departamentul de Logistica a Lemnului si Hartiei de la AsstrA.
Lucrarile de reparatie nu au fost anuntate oficial. Clientul a aflat despre asta in media locala si a transmis informatiile catre AsstrA.
Irina Ermakova, Specialist in Departamentul de Marfa Mupradimensionata de la AsstrA a explicat ca intre-timp, la granita dintre Ucraina si Belarus, erau de asteptat 3 camioane cu incarcaturi care cantareau 36.200 kg cu dimensiuni de 5.800 x 3.500 x 3.800 mm. Pentru a trece peste pod inainte de inchidere, echipa de proiect a apelat la echipa de trecere a frontierei pentru ajutor. Autoritatile vamale din Belarus au accelerat procedura de inregistrare a camioanelor, iar echipa de proiect a coordonat rapid un nou program al flotei cu clientul. Astfel, marfa supradimensionata a ajuns in Pinsk inainte de inceperea reparatiilor lungi ale podului. Relatiile bune de lucru dintre client, manager de cont si echipa au facut ca acest proiect sa devina un succes care sa reduca conditiile dificile.“