Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Atentie la timpii de condus si odihna

ISCTR atrage atentia cu privire la numarul mare de abateri constatate prin nerespectarea timpilor de conducere si odihna. Posibilitatile de „pacalire“ a tahografului digital sunt tot mai putine, iar procesul de control va creste in transparenta, pentru a nu mai lasa loc la interpretari.

Principalele probleme constatate la controlul vehiculelor in trafic sunt nerespectarea prevederilor ordonantei 37, respectiv a timpilor de condus si odihna. Recomandarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) este ca soferii sa incerce sa se comporte si la intern ca atunci cand ies in afara granitelor.

„Cele mai multe vehicule sunt echipate cu tahografe digitale, iar odata cu citirea informatiilor inregistrate pe card lucrurile nu mai pot fi interpretate. Softul este nou, astfel ca preluarea datelor se face cu mare acuratete. Inspectorii au laptop personal, iar activitatea acestora este inregistrata. Din 14 mai s-a trecut la emiterea procesului verbal direct pe calculator: se transfera codul fiscal, denumirea firmei sau numele conducatorului auto in documentul electronic, plus prevederile legale incalcate. Se doreste astfel eficientizarea controlului si eliminarea dezbaterilor privind existenta sau nu a atestatului profesional, lipsa copiei conforme sau daca soferul este sau nu angajatul firmei de transport. Pentru a proteja inspectorii si pentru a nu mai avea probleme cu interpretarile ulterioare, ei inregistreaza in calculator numarul de inmatriculare al vehiculului si nu se mai pot face modificari”, a explicat Gabriel Stefanescu, reprezentantul ISCTR la conferinta Tranzit de la Cluj-Napoca.
Transportatorii sunt incurajati sa nu mai incerce fraudarea tahografului digital, intrucat inspectorii de control participa periodic la cursuri de instruire si depisteaza multe si variate nereguli. Pentru situatii deosebite, care implica depasirea timpului de condus, soferii au posibilitatea de a face mentiuni pe spatele foii de parcurs sau pe listing-ul care iese din aparatul tahograf. „Insa nu putem sa le cerem inspectorilor sa nu aplice legea. Se incearca sa se lase cat mai multe urme in urma controlului: sa stampileze diagrama, listing-ul etc. Iar daca soferii solicita acest lucru, inspectorii se vor conforma. De asemenea, dorim constituirea unei baze de date online in care sa existe evidenta controalelor efectuate, astfel incat un camion care a fost o data oprit sa nu mai fie din nou controlat in alta localitate in aceeasi zi”, a precizat Gabriel Stefanescu.
In legatura cu celelalte abateri care apar in trafic, in special la transportul intern se constata cazuri de depasire de greutate, iar amenzile pentru OG 43/1997 sunt in continuare foarte mari. Proiectul de modificare a ordonantei este in Parlament si se asteapta diminuarea cuantumurilor cat mai repede.

Articole similare