Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Autocolantul pentru unghiul mort, obligatoriu în Franța, nu contravine legislației UE…

… este de părere comisarul european pentru transporturi Adina Vălean. Răspunsul său vine ca urmare a intervențiilor realizate de miniștri, parlamentari și asociații profesionale din Olanda, care doresc anularea obligativității de a avea acest autocolant pe vehiculele grele, argumentând că nu a fost dovedită eficacitatea sa, că adesea este greu de aplicat (de exemplu, pe containere sau trailere de transport excepțional) și că o abordare europeană ar fi mult mai eficientă.

Deși Comisia nu a evaluat dacă autocolantul este eficient în abordarea problemei punctului mort, Adina Vălean face trimitere la noua legislație comunitară privind siguranța vehiculelor, care arată că, din 2024, camioanele noi vor trebui să fie echipate cu sisteme de siguranță pentru unghiul mort și să ofere un câmp vizual mai bun pentru șofer.

Comisia încă este în discuții cu oficiali francezi pentru a se evita o povară în plus pentru antreprenori, dar asociația olandeză de transport și logistică TLN nu crede într-un rezultat pozitiv al negocierilor și într-o relaxare acceptată de Franța, câtă vreme alte state membre nu fac suficiente presiuni în acest sens.

Articole similare

Ad