Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Automatizarea ar putea sa dezvolte forta de munca cu 27% in urmatorii trei ani

Liderii de business se asteapta ca solutiile de automatizare precum robotii, sistemele care pot invata (machine learning) si procesarea limbajului natural sa dezvolte forta de munca cu 27% in urmatorii trei ani, conform celui mai recent studiu Deloitte Automation with Intelligence, efectuat in randul a peste 500 de organizatii din 26 de tari, inclusiv din Romania. Cresterea reprezinta echivalentul suplimentarii cu 2,4 milioane de angajati cu norma intreaga in cele 500 de organizatii din toata lumea care au participat la studiul Deloitte, avand un potential semnificativ de a creste productivitatea si de a imbunatati experienta angajatilor la locul de munca, in contextul in care rolurile sunt redefinite.

Peste jumatate (58%) dintre organizatii au implementat cel putin o solutie de automatizare, mai arata studiul. Desi inca mic, numarul companiilor care au extins aceste solutii s-a dublat in ultimul an. Conform studiului, 8% dintre echipele de management au implementat peste 50 de astfel de solutii in companiile lor, fata de 4%, in 2018.
Totusi, in ciuda cresterii gradului de adoptie a tehnologiilor de automatizare, o proportie semnificativa de lideri de business nu au prognozat impactul acestor tehnologii asupra angajatilor lor. Astfel, 60% dintre echipele de management inca nu au analizat daca automatizarea va necesita organizarea de noi traininguri pentru angajati, iar 44% dintre ei nu au evaluat daca automatizarea va schimba rolurile si sarcinile angajatilor si modul in care acestea sunt indeplinite.
Deschiderea angajatilor fata de aceste tehnologii tinde sa creasca semnificativ pe masura ce organizatiile avanseaza in cadrul procesului de implementare a solutiilor de automatizare. De exemplu, 32% dintre liderii ale caror organizatii sunt in faza de testare a acestor solutii spun ca angajatii nu sunt deschisi fata de acestea, fata de doar 12%, in organizatiile care implementeaza sau deja au extins astfel de solutii. „Mediul de business evolueaza acum de la faza de identificare a solutiilor de a digitaliza munca – prin roboti care pot automatiza procesele repetitive, bazate pe reguli stricte – catre faza de transformare a acestor solutii intr-unele mai inteligente, prin integrarea inteligentei artificiale. In Romania, companiile din domeniul telecomunicatiilor si al serviciilor financiare sunt printre primele care au implementat noi moduri de lucru si noi tehnologii, desi intr-un ritm mai lent decat semenii lor din vest”, a declarat Dinu Bumbacea, Partener coordonator Consultanta, Deloitte Romania.
Organizatiile considera ca principalele beneficii ale tehnologiilor de automatizare si de tip AI (artificial intelligence) sunt imbunatatirea productivitatii si reducerea costurilor, cresterea acuratetei si imbunatatirea experientei clientilor, mai arata raportul.
Studiul Deloitte Automation with Intelligence analizeaza gradul de adoptie a tehnologiilor de automatizare si impactul lor asupra fortei de munca. Acesta a fost efectuat in baza raspunsurilor a 523 de lideri care conduc organizatii din 26 de tari cu o cifra de afaceri anuala combinata de 2,7 trilioane de dolari americani.
Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate.

Articole similare

Ad