AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad

Autoritatile britanice cauta solutii pentru Brexit

Departamentul de Transport din Marea Britanie (DfT) cauta solutii mai flexibile pentru a asigura servicii de transport pentru marfuri vitale, precum medicamentele, in cazul in care UK paraseste UE fara acord pe 31 octombrie, si risca sa se confrunte cu o reducere a capacitatii de transport ca urmare a impulsului de a face stocuri.
Grupul danez DFDS, impreuna cu Brittany Ferries, a primit un contract cu o valoare de 89 de milioane de lire, in decembrie 2018, din partea guvernului UK, pentru a furniza servicii de transport cu feribotul pentru importurile prin Canalul Manecii. Contractele au fost anulate odata cu prelungirea termenului de iesire din UE pentru 31 octombrie, ceea ce a determinat autoritatile sa plateasca taxe de reziliere a contractelor de 43,8 milioane de lire, desi aceasta capacitate de transport nu a fost utilizata niciodata.

Controversata schema de crestere a capacitatii a devenit costisitoare deoarece UK a platit alte 33 de milioane de euro pentru compensarea Eurotunnel din cauza erorilor de acordare a contractelor initiale, taxa care este supusa unei contestatii legale de catre P&O Ferries.
In cadrul unei conferinte organizate recent, Torben Carlsen, CEO DFDS, a confirmat discutiile pe care grupul le-a avut cu autoritatile britanice pentru un nou proces de achizitii.
„Se pare ca DfT are o abordare diferita asupra modului in care pregateste planul pentru Brexit. Au incheiat acorduri pentru cresterea capacitatii de transport, dar nu par sa cumpere spatii asa cum au facut-o data trecuta. Nu punem la indoiala strategia lor, dar, daca vor creste stocurile, nu va exista capacitate de transport. Insa suntem in discutii si pentru a oferi cele mai bune servicii de transport in vederea conectarii UK cu Europa.“
DfT a declarat ca intre cele doua planuri de pregatire pentru Brexit exista diferente. Programul cadru propus pentru 31 octombrie vine cu o abordare mai flexibila din partea guvernului pentru a asigura capacitatea necesara de transport. In plus, se mentine deschisa optiunea de a achizitiona capacitate de transport suplimentara. Autoritatile au recunoscut diferentele sezoniere si se asteapta la o scadere a numarului de pasageri, mai ales pentru perioada de iarna, si astfel raman mai multe optiuni pentru transportul marfurilor.
Deciziile pentru semnarea contractelor se vor lua in septembrie. „Piata este mai constienta de ceea ce incearca guvernul sa obtina decat in timpul primelor negocieri si credem ca mobilizarea va fi mult mai rapida“, a spus reprezentantul DfT. „Nu se vor mai face plati catre furnizorii de servicii pana nu intra in vigoare planul de lucru. Costurile vor fi stabilite cand vor fi comunicate solicitarile pentru capacitate, in functie de necesar.“

Articole similare

Ad