Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BAG: Mai multe instrumente pentru a pedepsi mai bine cabotajul ilegal

La solicitarea asociației transportatorilor germani (BGL), BAG ar putea folosi datele din sistemul de colectare a taxelor de drum din Germania pentru a verifica mai ușor traseele urmate de operatorii de transport controlați pe cabotaj ilegal. BAG este pregătit tehnic și poate accesa aceste date de la operatorul de taxare Toll Collect „fără ajustări majore”, a spus Dirk Engelhardt (BGL) într-o conferință online. El a încurajat companiile asociațiilor sale regionale să raporteze cazuri suspecte, astfel încât BAG să poată arunca o privire mai atentă asupra acestor cazuri. Noua generație de tahografe digitale oferă, de asemenea, date referitoare la poziționarea camioanelor pe hartă corelată cu calendarul de pe cardul tahograf. De asemenea, noul tahograf oferă informații despre punctele de trecere a frontierei – dar numai începând cu 2025. Însă șoferii vor fi deja obligați să menționeze manual trecerea frontierei pe cardul digital începând cu 2 februarie 2022.

Astfel, Pachetul Mobilitate ajută la un control mai strict, însă doar menționarea momentului în care camioanele trec frontiera nu este de ajuns pentru a vedea câte curse a făcut un operator de transport străin pe teritoriul Germaniei de la intrarea până la ieșirea din țară (adică dacă există mai mult decât cele trei permise în prezent), dacă nu se verifică și CMR-urile. Pentru acest lucru BGL luptă ca Bruxelles-ul să introducă obligativitatea scrisorii de transport electronice (e-CMR).

„Biroul nostru de la Bruxelles lucrează pentru implementarea acestui proiect împreună cu Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere”, a mai spus Engelhardt.

Parlamentul a decis, de asemenea, că datele de taxare anonime pot fi utilizate pentru o mai bună gestionare a traficului. Politicienii germani susțin că aceste date pot oferi informații despre fluxurile de trafic transfrontalier și pot fi utile pentru o mai bună planificare a locurilor de parcare gratuite pe axele principale. În vizor sunt luate camioanele înmatriculate în Europa de Est care blochează parcările de pe drumurile din Germania și care pun în dificultate găsirea unui loc de parcare pentru cetățenii germani care călătoresc în week-end-uri sau vacanțe legale.

Articole similare

Ad