Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BeNeLux crește până la 46 t MTMA a camioanelor pe combustibili alternativi

Greutățile maxime ale ansamblurilor rutiere folosite în trafic internațional – maximum 40 t sau 44 t în transport intermodal – sunt reglementate de Directiva EU 96/53 și multe state membre aplică aceste valori limită și pentru transport național. Din 2017, Directiva propune și greutatea maximă admisă pentru camioanele pe CNG sau LNG și pentru cele electrice, creșterea limitei fiind aprobată pentru a compensa greutatea în plus a acestor noi tehnologii, astfel încât sarcina utilă – și deci și eficiența transportului – să nu fie afectată. Inițial schema se aplica doar camioanelor cu două și trei axe, dar cea mai recentă schimbare a Directivei, cea din 2019, extinde aplicarea ei și la combinații.

Spre deosebire de UE, în BeNeLux se merge de mulți ani cu 44 t, fapt posibil datorită tratatului european care le permite acestor țări să se abată de la regulile standard. Iar acum, cu scopul de a avea un transport mai curat, miniștrii din statele BeNeLux au decis să includă și noua creștere de 1-2 t decisă de UE pentru vehiculele cu propulsie alternativă în același mod în legislația lor, ceea ce înseamnă că greutatea maximă a combinațiilor pe carburanți alternativi poate crește până la cel mult 45 t, iar cea pentru vehiculele cu emisii zero până la 46 t. Dar deocamdată nu se știe când vor intra în vigoare aceste valori noi.

Greutatea în plus depinde de vehicul și acoperă numai greutatea suplimentară pe care o presupune tehnologia respectivă, valorile de mai sus, de 1 t și 2 t, fiind limitele maxime ale creșterii de greutate. Deci trebuie să se demonstreze, cu documente de la producător, cât cântărește sistemul de propulsie alternativă. Pentru camioanele cele mai noi această greutate în plus apare adesea pe certificatul de conformitate. Iar greutatea maximă pe axe nu trebuie depășită.

Articole similare

Ad