Dupa anii de criza economica, ce au mai erodat cativa dintre micii producatori vest-europeni de caroserii, din Austria si-a croit drum pe piata europeana Berger Fahrzeugtechnik GmbH, cu o traditie de doua decenii pe plan local, care se distinge printr-un produs cu greutate proprie optimizata. Cantarind numai 4,7 t in varianta standard cu prelata, BERGERecotrail® se doreste a fi noul produs preferat de transportatorii de marfa grea, dar si de volum, producatorul austriac avand in portofoliu atat semiremorci mega, cat si platforme pentru transportul materialelor de constructii.
Sarcina utila mai ridicata nu este singurul avantaj, greutatea proprie mai mica insemnand si un consum de combustibil mai redus atunci cand semiremorca circula neincarcata la capacitate, dar si un nivel diminuat al emisiilor de CO2, aspectul ecologic fiind la fel de important pentru tot mai multi transportatori si, mai ales, pentru clientii acestora.
Semiremorcile BERGERecotrail® se caracterizeaza printr-o greutate proprie redusa, care in cazul unei semiremorci cu prelata culisanta atinge circa 4,7 t, cu 1,5 pana la 2 t mai mica decat a altor semiremorci cu prelata de pe piata. Astfel, sarcina utila a semiremorcilor BERGERecotrail® este mai mare, oferind clientilor o eficienta sporita in operare si economii semnificative in planul consumului de carburant.
„Secretul” obtinerii unei asemenea greutati proprii sta in proprietatile otelului folosit la constructia sasiului – un otel cu granulatie fina de inalta calitate, S 700, produs in Germania si livrat in baza unui certificat de calitate. Materia prima provine insa din Belgia si Franta, furnizorul preponderent fiind Tata Steel. In plus, se foloseste un material hibrid special, cu fibra de sticla incorporata, si multe accesorii, ca de exemplu sisteme de protectie a spatiului de incarcare.
Berger foloseste componente ale unor producatori renumiti – axe SAF-Holland sau Mercedes-Benz, sisteme de franare Knorr Bremse sau Wabco, sistem de iluminare Hella, anvelope Goodyear sau orice alta marca, la cerere, acoperisuri Edscha etc. – ceea ce asigura utilizatorilor vehiculelor BERGERecotrail® service-ul in orice moment in intreaga Europa.
Produsele de baza sunt semiremorcile cu prelata culisanta standard si mega – cele din urma mai ales pentru industria auto, unde se cer volume mai mari. Acestea pot fi oferite si in varianta cu podea cu cuva pentru transportul sulurilor de tabla (aluminiu sau otel) sau platforma (fara structura pentru prelata), pentru transportul materialelor de constructii.
Cu dotari comparative, semiremorcile BERGERecotrail® costa cu 12-15% mai mult decat produsele uzuale. Insa diferenta de pret se amortizeaza destul de repede, din diferenta de tarif pentru o incarcatura mai mare si din economia de carburant, atunci cand se deplaseaza fara marfa la capacitate maxima. Economia de motorina poate ajunge pana la 1 sau 1,2 l /100 km, cu un nivel mai redus al emisiilor de CO2.
…