Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch: Inovațiile, parteneriatele și achizițiile, rămân o prioritate pentru reducerea costurilor

  • Foto: Bosch

În ciuda condițiilor economice dificile, Grupul Bosch și-a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri și veniturilor în 2023, evidențiind succesul implementării strategiei sale de dezvoltare.

„În anul financiar 2023 ne-am atins obiectivele financiare și ne-am consolidat poziția pe piață într-o serie de domenii de activitate, de la semiconductori la sisteme integrate pentru clădiri. Vizăm inovații, parteneriate și achiziții pentru a ne asigura că ne dezvoltăm pe măsură ce industriile noastre se transformă, în ciuda dificultăților economice.”,

a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

Pe termen lung, Grupul Bosch își propune să realizeze o creștere medie anuală între 6 și 8 procente, cu o marjă de cel puțin 7 procente, și să se claseze printre primii trei furnizori de pe piețele sale cheie din toate regiunile lumii.

Bosch își extinde strategia de inovare prin explorarea unor noi domenii, cum ar fi tehnologia medicală. Planurile lor includ dezvoltarea tehnologiei BioMEMS, care combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor. Acest lucru va permite efectuarea de teste precise pentru până la 250 de trăsături genetice pe un singur cip, direct în cabinetul medicului.

„BioMEMS combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor pe care Bosch le implementează în smartphone-uri și sisteme ESP antiderapare”,

a adăugat Stefan Hartung.

Bosch se angajează în dezvoltarea unor teste BioMEMS pentru detectarea agenților patogeni care cauzează septicemie sau intoxicații sanguine. Prin parteneriate recente cu Randox și R-Biopharm, compania accelerează dezvoltarea unui test automatizat pentru bacteriile multirezistente. Investiția estimată în aceste inițiative, alături de partenerii lor, se ridică la aproximativ 300 de milioane de euro până în 2030.

În ultimul an financiar, Bosch a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro, evidențiind o creștere de 3,8 procente sau 8 procente ajustată în funcție de cursul de schimb valutar, în ciuda condițiilor economice nefavorabile. Veniturile din operațiuni înainte de dobânzi și taxe (EBIT) au urcat la 4,8 miliarde de euro, iar marja EBIT a fost cu 1 punct procentual mai mare decât anul precedent, situându-se la 5,3 procente. Cu toate acestea, ținta pe termen lung este sub cel puțin 7 procente, pe care compania intenționează să o atingă până în 2026.

„Avem nevoie de un nivel ridicat de rentabilitate și putere financiară, astfel încât să ne putem autofinanța obiectivele de dezvoltare cât de mult posibil. Un sprint final de succes a contribuit la îndeplinirea așteptărilor noastre, din 2023, în general. Cu toate acestea, anul financiar 2024 va fi cel puțin la fel de provocator ca 2023.”,

a declarat Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH.

„Pentru anul 2024, nu ne așteptăm la niciun avantaj economic”,

a completat Markus Forschner.

În contextul unei creșteri economice globale preconizate de doar 2,3 procente în 2024, Bosch anticipează o piață auto stagnantă și o slăbiciune continuă în ingineria mecanică. Cu toate acestea, se așteaptă la o ușoară îmbunătățire a piețelor de bunuri de larg consum. Compania vizează stabilizarea propriei afaceri prin inovații și extinderea internațională, inclusiv construcția unei noi fabrici de cuptoare în Egipt și a unei fabrici de frigidere în Mexic. În primul trimestru al acestui an, cifra vânzărilor a scăzut cu 0,8 procente față de anul anterior, dar după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, s-a înregistrat o creștere de 2,7 procente.

„Acest lucru demonstrează cu claritate cât este de ambițioasă creșterea de 5 până la 7 procente a cifrei vânzărilor pe care o preconizăm în planificarea noastră pentru întregul an. Nu ne confruntăm doar cu un mediu de piață modest și cu o creștere suplimentară preconizată a investițiilor inițiale în domeniile de importanță strategică. Restructurarea și îmbunătățirea proceselor vor avea, de asemenea, un impact negativ la început, efectul pozitiv al acestora fiind vizibil doar după o perioadă.”,

a menționat Forschner.

Grupul Bosch își propune să continue reducerea costurilor și să ajusteze structurile pentru a rămâne competitiv în fața transformărilor din industriile sale. Forschner a subliniat că „Vom implementa măsurile necesare în mod consecvent, dar cu simțul proporției.” Orice ajustări de personal necesare vor fi făcute fără concedieri obligatorii și în consultare cu partenerii sociali.

Bosch își intensifică eforturile în domeniul mobilității sustenabile, luând decizii strategice pentru dezvoltarea viitoare. În acest an, planifică lansarea a circa 30 de proiecte de producție pentru autovehicule electrice. Potrivit lui Hartung, „Electromobilitatea se apropie; singura întrebare este cât de repede va ajunge în diferitele regiuni ale lumii. Estimăm că 70 de procente din numărul total al autovehiculelor noi din Europa vor fi pur electrice până în anul 2030. Această cifră va fi probabil de 40 până la 50 de procente în China și America de Nord.”

În sectoarele unde autovehiculele grele sunt necesare pentru a parcurge distanțe mari, cererea pentru soluții, precum modelele hibrid plug-in și cele cu autonomie extinsă va persista, conform declarațiilor președintelui Bosch. În domeniul mobilității, se anticipează un stimulent suplimentar datorat tehnologiei pentru dinamica autovehiculelor. Prin introducerea sistemelor de frânare noi și redundante adaptate pentru conducerea electrificată și automatizată, Bosch înregistrează o creștere anuală de 10 procente, depășind ritmul pieței. De asemenea, prin dezvoltarea managementului mișcării autovehiculului VMM (vehicle motion management), Bosch se angajează într-o soluție inovatoare care va coordona toate aspectele mișcării autovehiculelor, incluzând controlul frânelor, direcției, grupului motopropulsor și amortizoarelor. Peste 20 de autovehicule de testare ale unor mărci importante au fost echipate cu variante de VMM pentru ultima serie de teste de iarnă.

„Suntem printre primii în acest domeniu și vom lansa anul acesta prima noastră comandă pentru producția de masă”,

a adăugat Hartung. În general, compania preconizează că va realiza vânzări de sute de milioane până în 2030.

Grupul Bosch și-a reiterat așteptările privind activitatea din domeniul tehnologiei hidrogenului, având în vedere că până în 2030 cifra vânzărilor sale din acest domeniu ar putea atinge 5 miliarde de euro. Hartung a menționat lansarea producției de sisteme cu celule de combustie la Stuttgart, Germania și Chongqing, China, în 2023. China este văzută ca principală piață pentru moment, cu previziuni modeste pentru Europa sau America de Nord în următorul deceniu. Din punct de vedere tehnic, motoarele pe bază de hidrogen sunt considerate cea mai rapidă cale către transportul cu autovehicule comerciale neutre din punct de vedere climatic. Bosch estimează că piața acestei tehnologii va atinge aproape 1 miliard de euro până în 2030.

„Motorul pe bază de hidrogen cu tehnologia noastră de injecție va fi pe prezent pe șoselele din India încă din acest an și lucrăm deja pentru cinci comenzi de producție de la producători de camioane renumiți din toate cele trei regiuni economice importante ale lumii.”

Bosch își propune să intre pe piața producției de hidrogen, care înregistrează o creștere rapidă. Până în 2030, se preconizează că va exista o capacitate instalată de 170 de gigawați pentru obținerea hidrogenului prin electroliză în întreaga lume, ceea ce reprezintă aproximativ 25 de ori capacitatea actuală.

„Capacitatea noastră de electroliză este pe cale să intre pe piață anul viitor”, a spus Hartung. „În viitor, Bosch va fi sinonim nu doar cu sistemele de propulsie pe bază de hidrogen, ci și cu producția de hidrogen. În calitate de furnizor, vom contribui activ la modelarea pieței viitoare.”

Pompele de căldură

Bosch își exploatează sistematic oportunitățile de dezvoltare în domeniul tehnologiei pentru încălzire. În ciuda stagnării pieței pompelor de căldură în Europa în 2023, Bosch a înregistrat o creștere a afacerii cu aproape 50%. Compania prevede că în anii următori va continua să se dezvolte semnificativ mai rapid decât piața din acest segment.

„Nu doar am investit în capacitatea de producție, ci am și extins portofoliul de produse, care include pompe de căldură ce sunt silențioase, eficiente și rentabile în același timp”,

a declarat Hartung.

Președintele Bosch vede un potențial suplimentar de vânzări în sistemele de încălzire hibride, o combinație între pompele de căldură pentru funcționarea de bază și centralele termice pe gaz pentru sarcini de vârf. Aceasta va permite decarbonizarea eficientă a milioane de clădiri existente. Bosch începe să furnizeze acest sistem de încălzire pentru blocurile de locuințe cu până la 100 de unități rezidențiale. Hartung s-a referit, de asemenea, la polemica referitoare la legea încălzirii din Germania, care a împiedicat deciziile de cumpărare pe termen lung și a dus la o scădere severă a pieței sistemelor de încălzire.

„În zonele în care politica climatică și cea energetică sunt în contradicție, investitorii nu investesc, ci așteaptă. Dezvoltarea necesită o politică clară și previzibilă cu privire la subvenții.”

Un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon necesită investiții susținute

În ansamblu, acțiunea climatică continuă să joace un rol central pentru Bosch. În viziunea lui Hartung, aceasta oferă oportunități mari de dezvoltare, chiar dacă piețele, precum cea a electromobilității nu se dezvoltă atât de rapid pe cât se preconiza.

„Cu toate acestea, vedem că acțiunile climatice nu mai sunt singurele probleme aflate în fruntea agendei politice, în lumina geopoliticii complexe și a tensiunilor sociale în creștere din societatea noastră.”,

a declarat Hartung.

„Există presiuni pentru a reduce subvențiile pentru tehnologiile eficiente din punct de vedere al emisiilor de CO2. Dar acțiunea împotriva schimbărilor climatice necesită investiții susținute, din partea guvernului, a companiilor și a fiecăruia dintre noi.”

Flux de numerar disponibil îmbunătățit, investiții inițiale substanțiale

Nivelul stocurilor Bosch din anul precedent a fost puternic afectat de incertitudinile post-pandemie și de penuria de cipuri, dar situația revine acum la normal. Fluxul de numerar disponibil s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 2,2 miliarde de euro, reprezentând 2,4% din vânzări, depășind valoarea țintă minimă de 1%. Rata capitalului propriu a fost de 44,2% (în scădere față de 46,6% în 2022). Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas stabile, la un nivel ridicat de 7,3 miliarde de euro, rezultând o rată a activității de cercetare și dezvoltare de 8% (în scădere față de 8,2% în 2022). Cheltuielile de capital au atins un nou maxim de 5,5 miliarde de euro (în creștere față de 4,9 miliarde de euro în 2022).

„Acordăm, de asemenea, o atenție deosebită eficienței costurilor investițiilor noastre inițiale, care au totalizat peste 12 miliarde de euro în 2023, și efectuăm ajustări pentru proiecte dacă este necesar”.

Dezvoltare per sector de activitate pentru 2023

Sectorul de activitate Mobilitate al Bosch a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 6,9%, ajungând la 56,2 miliarde de euro, sau 10,9% ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar. Marja EBIT din operațiuni a fost de 4,4%. În sectorul de activitate Tehnologie industrială, cifra de afaceri a crescut la 7,4 miliarde de euro, o creștere de 6,8%, sau 10,2% ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar. Marja EBIT s-a stabilizat la 9,1%. În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cifra de afaceri a scăzut cu 6,6%, ajungând la 19,9 miliarde de euro, iar marja EBIT din operațiuni a rămas neschimbată, la 4,5%. În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, cifra de afaceri a crescut cu 10,5%, până la 7,7 miliarde de euro, sau 13,2% ajustată pentru efectele cursului de schimb. Marja EBIT din operațiuni a atins 9%.

În Europa, vânzările au totalizat 46,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 5,5 procente față de anul precedent, sau 7,9 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar. La finalul 2023, compania avea 429.416 de angajați la nivel mondial, cu aproximativ 8.078 mai mulți decât în 2022. Anul trecut, numărul angajaților a crescut în toate regiunile, inclusiv în Germania. Cea mai puternică creștere regională fiind înregistrată în America.

Articole similare

Ad