Până când companiile se vor familiariza cu procedurile vamale impuse de Brexit, circulația mărfurilor între Marea Britanie și continent se desfășoară sacadat, mulți șoferi fiind blocați în cozi ore în șir. “Sunt cazuri în care camioanele încărcate cu mărfuri englezești pentru continent sunt direcționate înapoi către expeditor, deoarece nu a fost asigurată vămuirea la frontiera GB / UE”, a criticat Asociația Germană de Transport și Logistică (BGL).
Se pare că în special companiile mici și mijlocii ar avea mari probleme în a ține evidența noilor reglementări și a le respecta. “Există, de asemenea, o lipsă cronică de agenți vamali în Marea Britanie”, a declarat directorul general al BGL, Dirk Engelhardt, citat de www.verkehrsrundschau.de. Șoferii de camioane care doresc să se întoarcă din Marea Britanie în UE trebuie să stea 12 – 36 de ore pe teritoriul britanic, mai ales în așteptarea actelor vamale. Potrivit BGL, acum sunt necesare documente suplimentare pentru produsele de origine animală și vegetală, iar acestea nu sunt deloc ieftine. “Unele companii de transport refuză cursele pentru Marea Britanie, deoarece incertitudinile la întoarcere sunt prea mari.”
Chiar și giganții din logistică, precum DB Schenker, au simțit recent efectele Brexitului și ale acordului comercial. În ianuarie, Schenker a suspendat temporar transporturile din UE către Marea Britanie, deoarece la majoritatea livrărilor lipseau documente. Mulți retaileri de pe ambele părți au oprit deja livrările din sau către UE.
Pe termen mediu, directorul BGL presupune că prețurile mărfurilor vor crește semnificativ, cu până la 50%, din toate aceste motive.