Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bucuresti-Ilfov se amana din nou. Alte reorganizari

Dupa ce introducerea abuziva a „segmentului de traseu“ la criteriile de punctaj pentru licitatia traseelor dintre Bucuresti si Ilfov l-a costat scaunul pe directorul AMTB, situatia transportului metropolitan a ramas in mainile Ministerului Transporturilor, care este asteptat sa dea o rezolutie cu privire la atribuirea programului de transport. Situatia este incordata, intrucat operatorii au investit in autobuze urbane, conform cerintelor legale, iar acum nu le pot tine pe dreapta pana la noi dispozitii. MT trebuie sa gaseasca rapid solutii.
 
Licentele pentru traseele dintre Bucuresti si localitatile din Ilfov au fost atribuite ultima data de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) in 2008, pentru programul de transport 2008-2013.

Prelungirea perioadei de valabilitate a acestora pana la 30 iunie a.c. a fost salutata la momentul respectiv de operatori, intrucat in momentul in care s-a vorbit de reorganizarea intregului sistem de transport si de promovarea autobuzelor urbane pe traseele limitrofe Capitalei chiar era nevoie de o perioada suficienta de timp pentru a se conforma noilor cerinte. Dar, cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, organizarea licitatiei si stabilirea criteriilor s-a lasat asteptata nepermis de mult, timp in care s-au vehiculat (cu titlu de folclor) tot felul de scenarii, inclusiv trecerea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) de la MT la Primaria Capitalei si inapoi.
Cu chiu cu vai, la finalul anului trecut s-au stabilit criteriile de punctaj si s-a anuntat calendarul de atribuire. Si de atunci a inceput agitatia. Reprezentantii operatorilor au cerut in nenumarate randuri sa nu se impuna achizitionarea vehiculelor inainte de licitatie, ci doar sa se faca dovada semnarii de principiu a contractului de achizitie cu un furnizor si a aprobarii contractului de finantare, intrucat cei care nu ar fi castigat ar fi ramas cu autobuzele urbane pe cap. Conducerea AMTB a ramas insa ferma pe pozitie si a impus inclusiv vizualizarea vehiculelor in perioada premer­gatoare rularii aplicatiei electronice. Nu la fel de impre­turbabila a fost in ceea ce priveste criteriile de atribuire, pe care le-a sucit dupa cum a batut vantul: cu vechime sau fara vechime pe traseu, cu autobuze Euro 6, hibride sau electrice sau, sec, doar Euro 5.
Problemele au aparut in momentul in care s-au introdus concepte noi, fara baza legala. Este vorba de curiosul „segment de traseu“, de care nu auzise nimeni pana atunci, dar care ar fi transat probabil multe curse in favoarea unor anumiti transportatori. Ca doar pe Bucuresti-Ilfov este una dintre cele mai mari felii din tortul transportului public de persoane din Romania.
Unii au vrut sa faca regulile jocului, altii nu au vrut sa inghita acest lucru, iar in final instantele judecatoresti au decis suspendarea procedurii de atribuire pana la judecarea cazului. In ciuda agitatiei create in jurul segmentului de traseu, procedura de atribuire a demarat conform calendarului stabilit si pana la data inchiderii editiei (26 mai a.c.) inca nu fusese data o rezolutie oficiala cu privire la suspendarea licitatiei. Singurul lucru comunicat oficial transportatorilor a fost decizia fostului director general AMTB, Flaviu Hotopan, de a a suspenda activitatea Comisiei de Verificare a atribuirii.

Se asteapta prelungirea valabilitatii licentelor de trasee
Pe fondul blocarii licitatiei, reprezentantii operatorilor de transport au participat la jumatatea lui mai la o comisie de dialog social la sediul MT, in cadrul careia s-a stabilit necesitatea prelungirii perioadei de valabilitate a licentelor de traseu, pentru a se putea reorganiza intreaga atribuire. Se vehiculeaza termenul de un an, insa sunt carausi care doresc cu orice pret ca licitatia sa se tina acum, cu toate ca este greu de crezut ca se mai poate finaliza la acest moment.

Articole similare

Ad