Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane cu nas, mult crom, baterii electrice și preţuri mari

Charlene Clarke, membru asociat al International Truck of the Year Jury, ne-a împărtăşit câteva informaţii şi fotografii de la salonul de camioane din Brisbane, unde anul acesta au existat trei teme predominante. Pe de o parte, au fost expuse o mulțime de camioane cu motoare cu combustie internă, cu cabină cu nas și o mulțime de „podoabe” cromate strălucitoare. Pe de altă parte, la standuri au fost prezente multe vehicule electrice cu baterii – în special camioane ușoare și de capacitate medie. Între toate acestea, au fost sărbătorite etape importante.

Kenworth pare să fi furat spectacolul cu modelul Heritage Series Legend SAR, care a fost expus pe străzile din Brisbane (expoziția nu s-a limitat la sălile de expoziție; au existat expoziții publice pe străzile orașului, astfel încât și publicul larg a putut admira camioanele fără a plăti o taxă de intrare).

Revenind la acel Legend SAR: ce camion! Este un vehicul în ediție limitată lansat în 2021 pentru a comemora cei 50 de ani de când Kenworth produce camioane în Australia și, din păcate, toate s-au vândut de mult timp.

Legend SAR se mândrește cu un motor Cummins X15, vopsit în bej pentru a comemora moștenirea producătorului de motoare. Acest camion absolut magnific a fost modelat după modelul iconicului W900SAR – construit și vândut în Australia din 1975 până în 1987 – care a fost primul model Kenworth proiectat și construit în Australia, special pentru cerințele de exploatare australiene. Cu capota sa înclinată și poziția ridicată a cabinei, care a permis pentru prima dată utilizarea bateriei și a cutiilor de scule sub cabină, W900SAR (SAR însemnând “short-bonnet Australian right-hand drive”) a fost o fuziune a modelelor W900AR și S2.

Kenworth nu a expus doar camioane retro, ci a câștigat și premiul inaugural Truck of the Year Australasia Award cu modelul K220.

Un alt camion cu nas care a meritat o a doua privire a fost Freightliner Cascadia Road Train de la standul Daimler. Un Road Train 126 de vârf de gamă – cu o bară de protecție monstruoasă – a fost vedeta standului, cu o cabină foarte spațioasă de 60 de inci, care este o adevărată casă departe de casă.

Toate modelele 126 sunt echipate cu motorul mare de 16 litri cu șase cilindri DD16 Detroit, care dezvoltă până la 600 CP și un cuplu de 2.050 lb-ft (2.780 Nm). Acesta poate fi cuplat cu o transmisie manuală automată (AMT) cu 12 trepte, care este atât de inteligentă încât poate folosi datele GPS și topografice pentru a ajuta autocamionul să își maximizeze viteza de rulare și să aleagă treapta de viteză perfectă pentru teren. De asemenea, clienții au posibilitatea de a selecta o transmisie manuală Eaton cu 18 trepte de tip old-school, dacă preferă.

Noua serie X-Series de la Western Star – lansată în Australia în luna octombrie a anului trecut – ne-a atras, de asemenea, atenția; au fost expuse modelele 47X, 48X și 49X.

47X are o capotă scurtă și înclinată care oferă flexibilitate în ceea ce privește sarcina utilă, o punte față retrasă și un GCM de până la 72,5 tone. Este disponibil în configurație 6×4 sau 8×4 și cu posibilitatea de a alege între motorizarea Cummins sau Detroit sub capotă.

Exclusiv pentru piața australiană, modelul 48X este propulsat de motorul Detroit DD13 Gen 5 sau DD16. Are un CVM de peste 130 de tone și dispune de o punte față avansată. În plus, 48X are o măsură de la bara de protecție la spatele cabinei (BBC) de 113 inci și este disponibil cu o gamă de patru cabine de dormit.

Modelul 49X este propulsat de Detroit DD16, are o capacitate GCM de peste 200 de tone și este disponibil cu mai multe opțiuni de cabină, inclusiv cea mai mare cabină de pe piața australiană, cabina cușetă Stratosphere de 72 de inci.

Modelele clasice au fost și ele numeroase – iar premiul pentru frumusețe a fost acordat magnificului FH16 de la Volvo. Totuși, nu era doar un autocamion arătos, ci și un autocamion cu decor special pentru a demonstra fluxul de aer deasupra și în jurul cabinei. Bineînțeles, la standul companiei au fost prezente și camioane electrice. În Australasia, Volvo oferă FE Electric – un rigid de 225 kW cu o autonomie de 200 km – precum și FL Electric de 130 kW, un autocamion de capacitate medie care oferă o autonomie de 300 km. Volvo intenționează să construiască camioane electrice la uzina sa din Brisbane până în 2027.

O altă companie care se joacă în nisipul camioanelor electrice este MAN, cu gloriosul său eTruck. Acest vehicul nu a fost expus la Brisbane (în prezent există doar câteva prototipuri pe planetă). În schimb, compania a expus noua generație de camioane MAN – pe care o cunoaștem foarte bine în Africa de Sud. La Brisbane Truck Show au fost expuse modelul GVM TGL de 12 tone, propulsat de motorul MAN D08 SCR de 250 CP, GVM TGX de 26 tone, eficient și versatil, propulsat de motorul MAN D26 de 13 litri, și TGX 26.640 cu motorul MAN de 15 litri și 640 CP, cu un volum de 26 tone GVM și cabina GX foarte spațioasă.

Un alt autocamion cu motor de cabină care a atras mulțimea a fost noul DAF XG+, programat pentru lansare în 2024. Marele subiect de discuție a fost motorul său Cummins de 660 CP și 15 litri, X15D, care oferă un cuplu motor impresionant de 3.260 Nm. Autocamionul este ideal pentru segmentele de transport de linie A-double, B-triple și B-double cu grad ridicat de utilizare, aflate în creștere în Australia. Deși nu a fost expus la stand, adăugarea suspensiei Airglide și a osiilor Meritor la produsul final va permite obținerea unui GVM de 97 de tone, cu o sarcină ușoară și o distribuție a masei pe osie care nu este sinonimă cu cabrioletele europene tipice disponibile pe piață. DAF susține că autocamionul – care va fi construit alături de Kenworth și de modelele DAF existente în uzina PACCAR Australia din Bayswater – va fi cel mai productiv camion european din lume.

UD Trucks a prezentat noul Quon Agitator de opt litri și 360 CP. Linia UD va include acum o nouă variantă cu ampatament de 6.400 mm/16 paleți, disponibilă pentru Quon 8×4, un model tot mai popular. De asemenea, a fost dezvoltată o soluție 6×4 cu 16 paleți. Soluția cu ampatament proiectat la nivel local se bazează pe Quon de opt litri și 360 CP și este disponibilă fie cu o transmisie automată Allison, fie cu o transmisie automată ESCOT.

Fuso Shogun 510 Tipper – singura autobasculantă japoneză de pe piața australiană cu peste 500 CP – și-a făcut debutul în cadrul expoziției de la Brisbane. Shogun 510 oferă, de asemenea, un avantaj în materie de productivitate, deoarece are cea mai ușoară greutate la tară dintre toate basculantele din Australia. Shogun 510 a fost dezvoltat special pentru clienții australieni și neozeelandezi care au cerut un autocamion japonez avansat cu peste 500 CP și un munte de cuplu.

Autocamionul dispune de un motor OM471 de 13 litri din familia Daimler Truck, care dezvoltă 510 CP și un cuplu de 2.500 Nm. Acesta este asortat la o transmisie manuală complet automatizată (AMT) DT12 cu schimbare inteligentă a treptelor de viteză.

La standul Hino au fost prezentate cele două variante de motorizare din gama Seriei 700: un șasiu cu cabină FY3036 8×4 cu motor A09C de nouă litri și un motostivuitor E13C SH1845 4×2 de 13 litri. Acesta din urmă transportă puntea Hino Sports Deck la diferite etape ale campionatului Supercars sponsorizat de Hino și la actualul Hino Roadshow.

Intrați în e-mobilitate

Cu toate acestea, vedeta standului Hino a fost seria Hybrid Electric 300, care dispune de motorul turbodiesel Hino N04C-WR cu patru cilindri cu injecție common-rail. Acesta produce 150 CP (110 kW) și un cuplu de 470 Nm, care este livrat în combinație cu motorul electric. Cuplul maxim este disponibil la un nivel foarte scăzut de 1.200r/min. Hino Australia dezvăluie că testele recente în condiții reale, care au pus în opoziție camionul Hino Hybrid Electric dovedit cu un echivalent diesel tradițional, au relevat o reducere de 22% a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Clienții Hybrid Electric beneficiază, de asemenea, de o reducere cu 16% a costurilor de întreținere, informează compania.

Publicul australian a avut, de asemenea, ocazia să vadă pentru prima dată noul eDaily complet electric de la Iveco. Vehiculul de prezentare a fost un șasiu cu cabină 70C, cu un ampatament de 4.350 mm, un GVM de 7,2 tone și trei baterii; acesta este unul dintre cele câteva modele care vor fi testate la nivel local în vederea pregătirii pentru lansarea gamei mai largi de eDaily.

Mercedes-Benz a prezentat modelele sale eEconic și eActros. Mercedes-Benz Trucks Australia va începe în curând un program de validare locală pentru ambele camioane.

La standul Isuzu, e-mobilitatea a fost, de asemenea, în prim-plan cu lansarea primului camion electric cu baterii de la Isuzu, seria N EV, care va ajunge foarte curând pe piața australiană. Camionul este disponibil cu diferite opțiuni de capacitate a bateriei, iar autonomia maximă este de 378 km. Acesta va avea un timp de încărcare AC de 5,5 până la 10 ore și un timp de încărcare rapidă DC de una până la 2,5 ore.

Fuso a expus pentru prima dată în Australia noua generație eCanter. Originalul eCanter complet electric a fost lansat în Australia în 2021. La fel ca în întreaga lume, clienții pot alege acum dintr-o varietate de distanțe între roți și greutăți diferite, în plus, au acum posibilitatea de a alege între City Cab sau Wide Cab. Introducerea unei prize de putere (PTO) electrice deschide, de asemenea, o multitudine de noi posibilități, puterea electrică a autocamionului putând acum să acționeze cutii basculante, macarale sau chiar o cutie frigorifică.

Fără a dori să fie lăsat pe dinafară de la petrecerea e-mobilității, Hyundai a prezentat camionul său electric Mighty care, atunci când va fi lansat în Australia, la 1 iulie anul acesta, va costa aproximativ 150.000 de dolari australieni (adică aproximativ 1,9 milioane de dolari australieni) pentru o unitate cu cabină/șasiu.

Acest vehicul greu ușor 4×2 are un GVM de până la 7,3 tone și o sarcină utilă de aproximativ patru tone (inclusiv tava sau structura caroseriei). Are o autonomie de lucru AER (All Electric Range) estimată de până la 200 km atunci când este complet încărcat și complet încărcat, cu aerul condiționat în funcțiune. Această cifră a fost validată de mai mult de 5.000 km de teste în condiții reale în New South Wales, utilizând un autocamion de preproducție cu o configurație cu tavă.

Motorul electric de 120 kW/320 Nm este alimentat de un sistem de baterii de 114,5 kWh, care funcționează prin intermediul unei transmisii cu reductor cu o singură viteză. Atunci când este conectată la un încărcător ultra-rapid (DC) de 800V, bateria poate fi reîncărcată de la 8% la 100% în doar 71 de minute.

Pile de combustie în prim-plan

În timp ce e-mobilitatea a fost extrem de proeminentă, pilele de combustie au fost, de asemenea, în prim-plan. De exemplu, o companie numită Pure Hydrogen și-a lansat mașina de locomotivă cu pile de combustie pe bază de hidrogen 6×4 HD49T de 220 kW, Taurus. Deși nu este primul de pe piață, compania susține că acesta va fi catalizatorul viitorului transport rutier pe distanțe lungi în Australia.

Taurus este un model proiectat în Australia și dezvoltat în parteneriat cu compania HDrive, specializată în ZEV. Acesta are o viteză maximă de 100 km/h și o autonomie de 500 km cu un rezervor plin de hidrogen.

Pure Hydrogen a închiriat deja camionul către PepsiCo Australia; acesta va fi utilizat în Brisbane ca camion de la bază la bază, transportând zilnic produse de la fabrică la centrul de distribuție. Compania consideră că acesta va fi o piatră de hotar pentru a ajuta PepsiCo să se decarbonizeze. Pure Hydrogen spune că primește comenzi și de la alți clienți noi.

Cifre mari

La expoziție au fost sărbătorite multe evenimente importante. UD a sărbătorit 50 de ani de activitate în Australia. Mack Trucks Australia a comemorat împlinirea a 60 de ani de existență cu o expoziție de Bulldogs emblematici din fiecare deceniu.

Daimler a sărbătorit 25 de ani de existență a modelului Actros în Australia. Pentru a marca această ocazie, a lansat ediția limitată impresionantă Actros 25 Driver Edition – bazată pe modelul Actros 2663 de 16 litri și prevăzută cu o vopsea metalică gri închis – pentru a marca această ocazie.

BPW a sărbătorit producția celei de-a 300.000-a punți – o punte cu tambur de frână cu tambur de frână 10 Stud 285 PCD – în Australia. Aceasta a fost una dintre cele trei etape importante care au fost lăudate; BPW a sărbătorit, de asemenea, 125 de ani de activitate și 65 de ani de activitate comercială în Australia.

În conformitate cu tema puternică a e-mobilității de la expoziție, BPW a prezentat ePower – un nou modul de osie dezvoltat de inginerii de la BPW împreună cu Thermo King. Acesta recuperează energia atunci când remorca este în mișcare, permițând o alimentare cu energie electrică neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon și silențioasă a unităților de refrigerare pentru transportul cu temperatură controlată. Sunt utilizate două generatoare pentru a asigura o putere și o fiabilitate duble. Gestionarea inteligentă a energiei asigură faptul că sistemul de răcire are întotdeauna acces la rezerve suficiente de baterii, chiar și în timpul călătoriilor lungi sau în ambuteiajele din trafic.

ePower – care stă la baza celei mai recente generații de unități de refrigerare de la Thermo King – înseamnă că pot fi evitate viitoarele interdicții de circulație a vehiculelor și restricții de livrare, pot fi conservate resursele și poate fi îmbunătățită sustenabilitatea în lanțul de transport. Acest produs super-inteligent, care poate aduce economii anuale de combustibil de până la 4.000 de litri pe remorcă, în funcție de utilizare și de echipament, va fi testat în Africa de Sud în luna iulie a acestui an.

Articole similare

Ad