Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele pe hidrogen, mai viabile decat cele electrice

Hyundai se pregateste de lansarea primei oferte comerciale de camioane pe hidrogen in Europa. Tara aleasa pentru proiectul pilot este Elvetia, care produce cantitati mari de energie regenerabila, in special prin hidrocentrale, si care are si o politica de protectie a mediului coerenta.
Astfel, un consortiu format din producatori de energie (hidrocentrala din Goesgen, la circa 100 km de Zurich), producatori din industrie, precum Hyundai si Linde, retaileri etc., a investit intr-o linie de electroliza care sa transforme energia electrica produsa de hidrocentrala in hidrogen. Gazul rezultat este transportat in containere speciale catre cele doua statii de alimentare existente pana la acest moment, de unde clientii de autoturisme si camioane Hyundai care merg pe hidrogen vor putea alimenta.

Pana in ianuarie 2020, cand vor fi livrate primele camioane pe hidrogen, Hyundai a oferit spre testare celor peste 200 de clienti invitati la lansarea noului concept de business – inchirierea de camioane pe hidrogen – cateva modele de Nexxo.
Urmariti un interviu cu ofiterul de presa al Hyundai Elvetia, care explica cum functioneaza Nexxo. Rezervorul plin cu 36,5 kg de hidrogen asigura o economie de 400 km. Pretul hidrogenului a fost calculat astfel incat sa fie similar pretului benzinei necesare pentru a parcurge aceeasi distanta.
Pretul unui Nexxo este de 82.900 de euro in Elvetia. Hidrogenul ofera avantajul de a nu fi accizabil, iar o alimentare cu hidrogen dureaza chiar mai putin decat o alimentare cu benzina.
Mai multe detalii despre camionul pe hidrogen puteti citi in editia de noiembrie a revistei Tranzit.

Articole similare

Ad