Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele Scania pe LNG sunt nu doar ecologice, ci și economice

În ultimii doi ani, compania olandeză de transport Van Dijk a achiziționat 10 camioane Scania G 410 pe LNG, ca un prim pas în procesul de a renunța la combustibilii fosili pentru întreaga flotă. Investiția s-a realizat cu sprijin UE și în colaborare cu Scania Benelux și cu furnizorul de combustibil bio Rolande și a început cu testarea a două autotractoare.

Van Dijk își propune să ajungă la emisii zero de CO2, dar asta înseamnă să schimbe întreaga configurație a flotei, inclusiv suprastructurile.

Inițial compania a fost puțin sceptică în privința motoarelor de 410 CP, care nu păreau suficient de puternice pentru a transporta cărămizi în ansambluri a căror greutate totală ajungea și la 50 t. Dar, datorită modularității Scania, a ajuns împreună cu producătorul suedez la o configurație suficient de puternică: un autotractor 4×2 care poate transporta 20 t și care are cabină G, de zi, compactă, și totuși cu spațiu pentru un pat. Camionul anterior cu trei axe nu lăsa suficient loc pe cadru pentru a monta rezervoarele cilindrice de gaz lichefiat, dar acum s-a adăugat o semiremorcă specială, pentru restul de 30 t, și s-a obținut o combinație cu cinci axe, repartizate diferit, astfel încât a fost nevoie de direcție X, în cazul căreia axele față și spate se rotesc una contra celeilalte, pentru ca semiremorca să urmeze ușor camionul.

Van Dijk folosește acum aproape numai camioane pe gaz, fiind deci un pionier în tranziția spre un transport sustenabil, dar acestea permit și obținerea de profit, datorită consumului redus și uzurii mai mici a anvelopelor pe care le conferă.

Articole similare

Ad