AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad

Capacitate si mai mare de incarcare a utilajelor cu noua configuratie a Nooteboom Manoovr

Nooteboom a lansat la sfarsitul lui aprilie, la Intermat Paris, noile rampe hidraulice Heavy-Duty pentru semiremorca joasa Manoovr, cu nisa pentru transportul excavatoarelor si al altor utilaje de constructii cu greutate de pana la 80 t. Fiecare dintre aceste rampe poate prelua o incarcatura de 20 t. Incarcarea maxima pe axa tehnic posibila pentru o semiremorca extensibila Manoovr cu sase axe (model MPL-97-06 VU) este de 75,5 t la o viteza de 80 km/h (in Olanda), iar datorita noilor rampe aceasta capacitate poate fi folosita integral. Dar greutatea permisa difera de la o tara la alta. In Germania se poate circula, cu autorizatii speciale, doar cu 73,5 t, din cauza restrictiilor de 35 t pentru un autotractor cu patru axe (sarcina utila pe saua de cuplare este de numai 23 t, in loc de 25 t). Iar in Franta exista autorizatii care permit sa se mearga cu 75,5 t.
 

Datorita designului inteligent si formei capetelor rampelor exista o diferenta de nivel de numai 10 grade, ceea ce face mult mai usoara incarcarea/descarcarea utilajelor pe/de pe trailer, iar partea din spate a semiremorcii Manoovr este mult mai robusta decat inainte. Pe partea din stanga si din dreapta a cuvei pentru excavator podeaua poate fi incarcata cu 30 t, deci in total 60 t, pe o suprafata de numai 30×30 cm. Iar picioarele de sprijin ale rampelor, care au si ele o capacitate de 30 t fiecare, deci 60 t in total, pot fi montate sub partea din spate a semiremorcii.
Pentru a demonstra calitatile acestor produse, reprezentantii Nooteboom au oferit si cateva exemple de utilaje care se pot transporta acum cu noile semiremorci. De exemplu, din oferta Caterpillar pot fi incarcate modelele 336F, 352F si greul 374F. Pana acum cativa ani, modelul 336F de 39 t era standardul pentru o semiremorca joasa, echipamentul avand 3,16 m inaltime, adica ajungand pana la acoperisul cabinei, pentru o inaltime totala mai mica de 4,2 m. 352F este mai greu (51 t) si are inaltimea de 3,37 m, deci incarcarea lui nu se poate face pastrandu-se limita de 4,25 m inaltime de la vechile semiremorci joase. Dar noua Manoovr poate transporta foarte usor si acest model in conditiile in care, chiar si cu cele mai late senile, latimea nu depaseste 3,5 m, deci transportul se incadreaza la autorizatii „normale“ pentru 100 t. Dar, datorita cuvei late, Maoovr poate incarca si masini mai grele de atat (374F are 73 t), pentru care in trecut era nevoie de o semiremorca joasa avand patru axe pendulare, la care se atasau alte doua axe.

Articole similare

Ad