Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carrier Portal îmbunătățește productivitatea în afaceri

  • Foto: Quehenberger Logistics

Quehenberger Logistics folosește zilnic aproximativ 3.500 de camioane ale companiilor de transport externe pentru a efectua transporturi în cadrul departamentului Q Direct. Astfel, comenzile de marfă pentru compania austriacă de logistică sunt gestionate prin platforma Carrier Portal, parte a strategiei de digitalizare a companiei. Portalul facilitează gestionarea comenzilor de către expeditorii de mărfuri.

Jumătate din cifra de afaceri totală a Quehenberger, de 580 de milioane de euro în 2023, provine din zona de produse Q Direct. Pe lângă propria flotă de 250 de camioane, Quehenberger utilizează și vehicule ale companiilor de transport din Austria și Europa de Est.

„În prezent, aceste instrumente digitale se răspândesc rapid, însă adesea dezamăgesc așteptările utilizatorilor. Ele trebuie să aducă beneficii tangibile, în special pentru partenerii interni și externi”,

explică directorul general Christian Fürstaller.

„Lucrul cu companiile externe era complex din punct de vedere administrativ și din cauza costurilor ridicate”,

a adăugat Robert Köbrunner, șeful departamentului Q Direct.

Carrier Portal oferă o soluție eficientă pentru redistribuirea sarcinilor de lucru, aducând numeroase avantaje. Portalul schimbă modul tradițional de distribuție a muncii în industrie, oferind companiilor de transport mai multă transparență și acces la toate informațiile esențiale, cum ar fi referințele transporturilor, documentele de transport și avizele de plată planificate. Deși fluxul de lucru este digital, utilizarea hârtiei nu a fost complet eliminată. Portalul a simplificat semnificativ procesul prin digitalizarea și integrarea sarcinilor administrative consumatoare de timp.

„Există potențial de îmbunătățire, în special în ceea ce privește documentele de transport, CMR. Nu există încă un standard interprofesional pentru documentele de transport de marfă digitalizate, așa-numitele e-CMR. Cerințele legale au fost create în urmă cu doi ani, dar nu a fost încă stabilit un standard uniform.”,

a completat Köbrunner.

„Din ce în ce mai mulți dintre partenerii noștri externi apreciază acest beneficiu. Acesta este un exemplu al modului în care am reușit să reducem semnificativ volumul de muncă pentru expeditorii de mărfuri și pentru șoferi. Documentele de comandă sunt încărcate în Carrier Portal, iar din acel moment comunicarea este digitală. De asemenea, pe lângă comenzile curente, portalul oferă transportatorului un sistem de arhivare a documentelor, un tablou de bord GPS cu pozițiile curente ale camioanelor și o prezentare generală a creditelor de transport cu un sistem integrat de plată în 24 de ore. Spre exemplu, dacă expeditorul are nevoie de o plată în avans pentru o reparație viitoare a vehiculului, aceasta poate fi rezervată cu ușurință prin intermediul portalului transportatorului, plata este declanșată automat și ajunge în contul bancar al expeditorului în termen de 24 de ore.”,

precizează Köbrunner.

Digitalizarea a crescut productivitatea Quehenberger Logistics, având aproximativ 300 de expeditori de mărfuri parteneri premium cu comenzi permanente și alții care operează zilnic prin piețele spot. Deși aceștia din urmă au acces limitat la sistemul digital, sunt integrați în Carrier Portal. Quehenberger a observat o reducere semnificativă a volumului de muncă datorită proceselor digitale.

„Suntem încântați de faptul că partenerii noștri zilnici devin în mod constant membri premium, deoarece antreprenorii nu mai doresc să rateze avantajele”,

subliniază Robert Köbrunner.

„Gestionăm semnificativ mai multe vânzări cu o echipă de aceeași mărime”,

spune directorul general Fürstaller, care este convins de acest model.

Succesul portalului se bazează pe programare, acesta a început cu o variantă minimă, așa-numitul principiu MVP (Minimum Viable Product) în propriul mediu de dezvoltare, apoi a fost extins cu funcții suplimentare.

Quehenberger Logistics dezvoltă și programează in-house îmbunătățirile sistemului său digital. Următorul pas este extinderea ofertelor interactive ale Carrier Portal. Deja implementată în flota proprie, aplicația pentru șoferi furnizează informații în timp real pentru finalizarea comenzilor și va fi extinsă și la partenerii de transport fix pentru a îmbunătăți comunicarea.

Din 2018, compania urmează o strategie de digitalizare a activității sale operaționale, dezvoltând complet procesele principale în cele cinci domenii: încărcături parțiale și complete, logistică contractuală, transport aerian și maritim și rețele industriale. Quehenberger a creat o arhitectură software integrată și continuă să dezvolte noi proiecte, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale pentru introducerea comenzilor.

Articole similare

Ad