Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cartelul camioanelor: ultimul termen de depunere a pretențiilor de despăgubire

Companiile care consideră că au suferit daune ca urmare a cartelului camioanelor mai au puțin timp la dispoziție pentru a depune o cerere de despăgubire. Toate dosarele care nu sunt depuse la timp înainte de sfârșitul anului 2022 nu vor fi luate în considerare.

Reamintim că Comisia Europeană a amendat majoritatea producătorilor de camioane cu o valoare totală de 3,8 miliarde de euro (Scania contestă în continuare amenda) pentru că au acționat ca un cartel în stabilirea prețurilor la camioane între ianuarie 1997 și ianuarie 2011, când cartelul a fost denunțat de MAN. Ca atare, MAN este scutită de amendă.

Orice companie (inclusiv companiile de leasing) care a cumpărat cel puțin 5 camioane în perioada 1997-2911 poate depune o plângere la autoritățile judiciare, deoarece cartelul a avut ca efect restrângerea concurenței și umflarea artificială a prețurilor.

Potrivit unei case de avocatură din Munchen specializată în recuperarea unor astfel de daune, explică faptul că, având în vedere munca și timpul necesar pentru pregătirea deschiderii procedurii și afluxul de cereri pe care se așteaptă să le primească spre sfârșitul anului, aceasta nu garantează decât pentru prelucrarea cererilor primite până la sfârșitul lunii noiembrie 2022 și pentru care se depune documentația completă – facturile și contractele de leasing care dovedesc achiziția – cât și contractul de agenție și împuternicirea semnate. Această perioadă se aplică în cazul cauzelor introduse în fața unei instanțe germane.

Sunt însă și companii de transport care nu au apelat la case de avocatură, ci au depus pe cont propriu solicitări în instanță. Alte firme au ales să își transfere cererile de despăgubire către o terță parte, astfel încât să primească imediat o sumă forfetară în loc să aștepte soluționarea procesului și o despăgubire mai mare.

Articole similare

Ad