Compania de asigurari in transportul international TT Club, in colaborare cu firma globala de consultanta in management McKinsey, au publicat un studiu ce include parerile a peste 30 de lideri si experti din transportul containerizat (profesionisti din supply chain, intermediari financiari, firme de avocatura etc.) referitoare la evolutia acestui segment de activitate in urmatorii 25 de ani. Nu este vorba doar de o cercetare cantitativa si de analize ale tendintelor, ci scopul lucrarii a fost acela de a aduce o intelegere calitativa a perceptiilor si gradului de incredere a celor care au cea mai mare experienta in domeniu si sunt in postura de a prezice viitorul acestuia.
Din studiu reies cinci opinii de baza si patru posibile scenarii de viitor, fiecare cu implicatiile sale, din care doua se concentreaza asupra digitalizarii si doua, asupra dezvoltarii sau lipsei de dezvoltare a acestui domeniu.
In prezent transportul containerizat este in centrul comertului international, cu peste 90% din bunurile de larg consum (televizoare, jucarii, haine, mobila) si multe materii prime circula tot in containere. Totusi, in ciuda succesului sau, veniturile unui operator mediu de linie sau al unui expeditor au scazut in ultimii 20 de ani, si exista doar cativa castigatori care au descoperit o reteta sustenabila pentru a aduce valoare adaugata.
In aceste conditii se pune intrebarea daca viitorul va aduce vreo schimbare sau daca va continua ciclul cunoscut de crestere si descrestere. Iar concluziile raportului TT Club sunt ca: este putin probabil sa se schimbe caracteristicile fizice ale acestei industrii, din moment ce containerele si navele vor exista si in urmatorii 25 de ani; schimburile comerciale vor deveni tot mai echilibrate, deoarece veniturile converg intre Asia de Est si economiile dezvoltate, iar tarile emergente din Asia de Sus si Africa le prind din urma; automatizarea va fi adoptata la scara larga de-a lungul lantului de valoare, digitalizarea, informatia si analizele vor duce la o schimbare fundamentala a surselor de valoare si clientii se vor astepta la un nivel mare de siguranta, transparenta si usurinta in utilizare; iar liderii din 2043 din acest domeniu vor arata diferit: unii se vor consolida, altii poate isi vor schimba modelul de afaceri, unii vor activa si in comertul online, pentru a optimiza partea de transport containerizat a supply chain-ului lor.