Comisia Europeană recomandă să nu se impună amenzi vehiculelor fără tahograf inteligent de generația a doua înmatriculate în statele membre care fac obiectul unei derogări.
Reamintim că din 21 august 2023 smart tacho 2 este obligatoriu pe vehiculele nou înmatriculate, dar din cauză că nu a fost disponibil la timp în număr suficient unele țări au venit cu o excepție temporară care a făcut posibilă înregistrarea vehiculelor cu tahograful inteligent anterior chiar și după această dată. Dar aceste excepții sunt valabile numai pentru propriul teritoriu – vehiculele respective nu pot trece granița, iar între statele membre UE nu a existat nicio coordonare, ceea ce înseamnă că în prezent există diferite excepții, ceea ce face ca lucrurile să fie neclare și nesigure pentru autoritățile de aplicare a legii și pentru proprietarii de flote.
În aceste condiții, la începutul lui octombrie, CE, cu sprijinul membrilor Comisiei pentru Transport Rutier, a solicitat statelor membre, în interesul armonizării, să nu impună amenzi vehiculelor înmatriculate în temeiul unei astfel de excepții temporare, până cel târziu pe 31 decembrie 2023.
Olanda se numără, așa cum reamintește asociația de transport și logistică TLN, printre puținele țări care nu au o astfel de excepție, deoarece autoritatea auto din țară, RDW, a relaxat procedurile încă înainte de 21 august și a permis înmatricularea vehiculelor mai devreme pentru a preveni problemele, iar industria vehiculelor a luat în avans măsuri sub presiunea viitoarei directive. TLN mai arată că încă nu se știe dacă Olanda va da curs apelului CE de a nu impune amenzi – deoarece statele membre nu sunt obligate să țină cont de această recomandare.
Sursă foto: VDO (https://www.fleet.vdo.com/products/dtco-4-1/)